Interieurverlichting

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 12:47 #1075244 door V700 register
Interieurverlichting is gemaakt door V700 register
Ha Volvofans,
Mijn 940 2.3 HPT estate verwelkomt mij niet bij het openen van een portier, door de binnenverlichting te ontsteken. Dat is niet een heel groot probleem, maar soms bij donker is het toch wel makkelijk wat licht om je heen te hebben. Nu zou dat aan de microswitches in de portieren kunnen liggen, maar dan is er iets mis met iedere microswitch want welke portier ik ook open, het plafondlampje blijft uit. Onwaarschijnlijk dus? Een andere mogelijkheid is dat er met de electronica in de plafondlamp iets mis is. Dat kan ik niet nagaan. De lampjes doen het allen op 1 leeslampje na (aanschaffen bij de dealer, of zijn ze daar onwaarschijnlijk duur?), wanneer direct bedient met de schakelaars. Verder zou volgens de specificaties een 940 met automatische ACC een vertraging in de interieurverlichting moeten hebben. Hoe kom ik daar achter? Wie helpt mij op weg?
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 12:55 #1241760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme
Domme vraag, en je hebt het vast al geprobeerd, maar staan de knopjes wel in de goede stand ? Vaak zijn er 3: helemaal uit, helemaal aan, alleen aan als portier open is. Die van jou staan niet in "helemaal uit" ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 13:35 #1241763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Steeklampjes
De lampjes zijn gewone T10 steeklampjes van 2 watt, kun je bij deautometerialenzaak zo krijgen, de grote lamp is een 5 watt kentekenplaat lamp, via dezelde route verkrijgbaar.
Bij mij doet ie het soms ook niet, maar als ik de knop indruk op de lampunit, doet ie het meestal wel, het contactje lijkt dus wat verslapt.Je kunt natuurlijk ook de unit even uit het plafond trekken en met een multimeter kijken of er uberhaupt prik in de unit aankomt.Als dat zo is, hoef je het in de portieren niet te zoeken.Ding moet er trouwens toch uit, als je dat lampje wil vervangen.
Andere vraag, maar ja, het kan bijna niet, is de zekering 5 nog in orde? (waarschijnlijk wel, want 1 lampje deed het wel, toch?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 17:27 #1241779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interieurverlichting.....
Ha Bas en Henk,
Henk: Stand 1 = altijd aan, stand 2 = altijd uit en stand 3 = gaat branden als portier wordt geopend. Stand 1 en 2 in orde, maar in 3 branden de lampjes maar gaan niet uit met sluiten van portier of aan wanneer portier geopend wordt. Daarom dacht ik dat er mogelijk iets mis is met het vertragingssysteem (ik kwam er achter dat dat er blijkbaar in hoort te zitten). Het zijn trouwen wipschakelaars, stand 3 is dus het achterste deel van de schakelaar ingedrukt (itt het boekje, daarin staan ze afgebeeld als schuifschakelaars)
Bas: OK, autoshop dus (volgens het boekje zijn ze 5W) en ja er zit prik op,want 2 van de drie lampjes functioneren, maar helaas dus niet in combinatie met het openen of sluiten van een portier.
Dan lijkt het er wel op dat het aan één microswitch ligt (zijn die allen met elkaar gekoppeld dan?)
groet,
Hans van Oostveen lidnr 54

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 18:13 #1241782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema?

jwvoostveen schreef : Dan lijkt het er wel op dat het aan één microswitch ligt (zijn die allen met elkaar gekoppeld dan?)

Schema hebben? Wel modeljaar en welke auto?
Bij mij is dus dat achterste deel van de schakelaar ingedrukt uiteraard ook aan, als de deuren open gaan, maar die werkt soms ook niet.Druk ik de knop in dezelfde stand een beetje stevig in, werkt ie wel.
Gaat dat ene leeslampje nou wel aan, als je de deur op en doet?Dan functioneert het draadje wat daarvoor moet zorgen (ook bij de ander twee lampjes) dus wel.Doet ie dat niet, dan zit het niet in de lampunit.
Je hebt niet toevallig onlangs een Guard Alarm ingebouwd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 20:53 #1241793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interieurverlichting.....
Ha Bas,
Het betreft een 940 2.3 HPT estate met B230FT, bouwjaar 1997. En ik ben wel benieuwd hoe het zit met die microswitches. Ik heb geen alarm systeem ingebouwd van wat voor merk dan ook. Maar er zit er wel één in, al toen ik de auto kocht. Je andere vragen beantwoord ik straks, want ik ga die knopjes wat steviger aandrukken en nog eens kijken wat er gebeurd.
Bedankt zover!
Hans

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC