Kachel motor werkt alleen op stand 5
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 13:04 #1074661
door V700 register
Kachel motor werkt alleen op stand 5 is gemaakt door V700 register
Hallo,
Is er iemand die mij een antwoord kan geven waarom ik mijn kachelmotot niet meer aan de gang krijg.
Vervangen nieuwe schakelaar op dashbord.nieuwe kachelweerstand maar hij loopt nog steeds alleen op stand 5.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing alvast bedankt.
Gr Bart lidnr 1044 volvo 940 diesel
Is er iemand die mij een antwoord kan geven waarom ik mijn kachelmotot niet meer aan de gang krijg.
Vervangen nieuwe schakelaar op dashbord.nieuwe kachelweerstand maar hij loopt nog steeds alleen op stand 5.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing alvast bedankt.
Gr Bart lidnr 1044 volvo 940 diesel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 14:26 #1239069
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koolborstels
Het kan best zijn dat de zekering van de weerstand alweer is doorgebrand(gebeurd redelijk snel)Dit heeft als oorzaak dat de motor te zwaar draait en dus in de lagere standen stil blijft staan. met als gevolg dat de weerstand te warm wordt En de thermische zekering kapot brand.
Waarschijnlijk zijn de koolborsteltjes van je fan helemaal op. dus deze zullen vervangen moeten worden door een nieuw exemplaar koolborsteltjesOf de duure luxe manier een nieuwe fan,(dure goedkope manier, ga naar de sloop en leef je uit)Veel succesVriendelijke groet
Waarschijnlijk zijn de koolborsteltjes van je fan helemaal op. dus deze zullen vervangen moeten worden door een nieuw exemplaar koolborsteltjesOf de duure luxe manier een nieuwe fan,(dure goedkope manier, ga naar de sloop en leef je uit)Veel succesVriendelijke groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 18:56 #1239086
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Thijs,
Dank voor je
Hallo Thijs,
Dank voor je advies,ik hoop dat ik het probleem kan vinden.
Zo op het oog zijn de koolborstels nog 1 cm lang,of dat voldoende is weet ik niet.
Heb de motor wel wat soepeler gemaakt met drupje olie,maar geen effect.
Ik kon verder geen gebreken vinden dus,misschien toch een nieuwe halen.
Met vriendelijke groet,
Bart.
volvo 940 diesel
Dank voor je advies,ik hoop dat ik het probleem kan vinden.
Zo op het oog zijn de koolborstels nog 1 cm lang,of dat voldoende is weet ik niet.
Heb de motor wel wat soepeler gemaakt met drupje olie,maar geen effect.
Ik kon verder geen gebreken vinden dus,misschien toch een nieuwe halen.
Met vriendelijke groet,
Bart.
volvo 940 diesel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 22:03 #1239102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weerstand
Probeer de zekering van de weerstand eens eventjes door te lussen,
kijk wat er gebeurd draait de motor wel in de andere standen dan is deze doorgebrand.
Je kunt hem vervangen en kijken of ie weer doorbrand (als je vind dat de motor rustig en niet zwaar loopt)Loopt de motor wel zwaar motor vervangen,
Doet ie helemaal niks na het doorlussen van de zekering.... dan zien we wel verder veel succes (wel erop blijven kijken als je hem eventjes doorlust want zou de motor niet gaan draaien, met als gevolg geen koeling zou de Weerstand wel eens snel heel erg warm kunnen worden, even voorzichtig zijn dus)Groetjes
kijk wat er gebeurd draait de motor wel in de andere standen dan is deze doorgebrand.
Je kunt hem vervangen en kijken of ie weer doorbrand (als je vind dat de motor rustig en niet zwaar loopt)Loopt de motor wel zwaar motor vervangen,
Doet ie helemaal niks na het doorlussen van de zekering.... dan zien we wel verder veel succes (wel erop blijven kijken als je hem eventjes doorlust want zou de motor niet gaan draaien, met als gevolg geen koeling zou de Weerstand wel eens snel heel erg warm kunnen worden, even voorzichtig zijn dus)Groetjes
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 23:14 #1239205
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet doen!!!
Hallo Volvisti
NOOIT een zekering vervangen door iets anders. Een zekering kost niet zo veel, maar een uitgebrande auto is financieel en emotioneel net echt leuk. Net zo min als de verhalen op verjaardagen, de minachtende blikken op straat en meer van dat soort dingen. Om het over de reacties en de rekening van de brandweer maar niet te hebben.
groetjes
Mathy
NOOIT een zekering vervangen door iets anders. Een zekering kost niet zo veel, maar een uitgebrande auto is financieel en emotioneel net echt leuk. Net zo min als de verhalen op verjaardagen, de minachtende blikken op straat en meer van dat soort dingen. Om het over de reacties en de rekening van de brandweer maar niet te hebben.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 02:13 #1239216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekering
zucht beetje vermoeiend dit, zoals ik al zij alleen even om te testen en er goed op letten wat er gebeurd.(dit wordt voor het gemak maar even genegeerd geloof ik:S)na 10 seconde testen brand je auto echt niet uit hoor...maar goed heb je al een oplossing gevonden?Vriendelijke groetPS. je hebt natuurlijk wel gelijk lus nooit zomaar een zekering door. maar dit is een thermische zekering! dit gaat niet zo snel en je zit met je neusOp dat weerstandje om te kunnen testen. je weet metteen dat hij het niet doet als je met doorgeluste thermische weerstand en schakelaar op standje 23 De motor niet gaat draaien. dan doorgeluste stukje weer weghalen en nieuwe motor vinden. om dan op zoek te gaan naar een nieuw zekeringetje om er terugin te zetten.(ik geloof dat het er eentje is die tot 180 graden gaat maar ben niet 100% zeker
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 13:28 #1239227
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 3 puntjes
Hallo Thijs
a) Over hoe lang het duurt voor je door kortsluiting brand hebt en over hoe lang het duurt voor je dat in de gaten hebt, ga ik niet in discussie. We hebben een brandweerman in de vereniging. Als hij dit leest zal ie daar wel wat over zeggen.
b) Bij niet iedereen blijft "even" ook bij "even". Vaak duurt het (net) iets langer. En dat kan te lang zijn.
c) Als we dit zo laten staan en er gebeurt iets, dan wordt er als eerste naar (de site cq het forum van) de vereniging gewezen. Op dit soort negatieve aandacht, eventueel zelfs van juristen, zitten we als vereniging niet te wachten.
groetjes
Mathy (moderator)
a) Over hoe lang het duurt voor je door kortsluiting brand hebt en over hoe lang het duurt voor je dat in de gaten hebt, ga ik niet in discussie. We hebben een brandweerman in de vereniging. Als hij dit leest zal ie daar wel wat over zeggen.
b) Bij niet iedereen blijft "even" ook bij "even". Vaak duurt het (net) iets langer. En dat kan te lang zijn.
c) Als we dit zo laten staan en er gebeurt iets, dan wordt er als eerste naar (de site cq het forum van) de vereniging gewezen. Op dit soort negatieve aandacht, eventueel zelfs van juristen, zitten we als vereniging niet te wachten.
groetjes
Mathy (moderator)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 13:49 #1239231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En hoewel
En hoewel de vereniging niet verantwoordelijk is voor wat derden erop zetten en wat weer anderen er mee doen, wensen we niemand een grote of kleine autobrand toe. Als je overigens het vermoeden hebt dat het aan de motor ligt, kun je natuurlijk beter daar eerst je aandacht op richten en als je denkt dat dat goed is testen met een nieuwe zekering of de kapotte thermische weerstand vervangen door een nieuwe van het juiste type.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2009 13:07 #1239538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachelmotor zekering
Hallo Thijs,
Vandaag nieuwe thermische zekering vervangen op kachel weerstand en de boel draaid weer correct dus dank voor je advies.
Vriendelijke groet Bart.
Volvo tdic 940 diesel. linnr 1044
Vandaag nieuwe thermische zekering vervangen op kachel weerstand en de boel draaid weer correct dus dank voor je advies.
Vriendelijke groet Bart.
Volvo tdic 940 diesel. linnr 1044
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2009 01:19 #1239643
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag gedaan
Moderators: Jerry Stam