Gordelverklikker(kabel)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2009 23:13 #1074466 door Mathy van Nisselroy
Gordelverklikker(kabel) is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Hoe herken ik op de sloop of een auto op de rechter stoel een gordelverklikker heeft? Ik wil namelijk binnenkort op de sloop o.a. een gordelverklikkerkabel gaan halen. Is het echt, zoals op het schema in de Haynes 940 te zien, een kwestie van het kabeltje aan de andere kant van de schakelaar hangen, die ook de stoelverwarming doorschakeld als er iemand op de stoel gaat zitten? En is de kabel voor de rechter stoel dezelfde als voor de linker stoel of is ie anders?
BTW Ja, het moet echt een origineel kabeltje zijn.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2009 23:36 #1238224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zitting en gordelhouder.
Als je toch naar de sloop gaat, kun je dan niet beter een zittingkussen en de gordelhouder meenemen?Dan kun je die toch op de bijrijdersstoel plaatsen?
Of was het nou zo, dat de bestuurdersstoel altijd verklikt en de bijrijder enkel als er iemand op zit, dit in tegenstelling dtot de bestuurdersstoel dus?
Ik heb nog een stuk originele bedrading liggen voor de bijrijdersstoel, realiseer ik me nu, met een soort schakelaar met veer erin.Dat wil zeggen, de veer, met schakelaar heb ik nog, de zitting is versneden.
Heb je daar iets aan?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 00:58 #1238229 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ding dong
Hallo Bas
Een veer met schakelaar heb ik geloof ik ook nog (nu je het zegt). Maar die is naar alle waarschijnlijk alleen voor de stoelverwarming en niet voor de gordelverklikker. En voor m'n ding-dong relais heb ik toch echt twee gordelverklikkersignalen nodig. Vandaar.
groetjes
Mathy

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 10:51 #1238242 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic veer met "schakelaar"
Hallo Heren,

de veer met 'schakelaar' die in de zitting zit, is geen schakelaar..... nou ja, een beetje wel. Het is de thermostaat van de stoelverwarming.
Voor zover ik weet zit de eventuele schakelaar in de gordelvanger en niet in de stoel. En dan nog eens alleen in de bestuurderskant.
Maar goed, dat laatste weet ik niet zeker, dat eerste wel.....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 11:33 #1238243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar toch?

Miquelangelo1969 schreef : Voor zover ik weet zit de eventuele schakelaar in de gordelvanger en niet in de stoel. En dan nog eens alleen in de bestuurderskant.

Dat lijkt me een beetje raar, niet?Een schakelaar in de gordelvanger, die moet aangeven of je je gordel om hebt, of niet, maar ook moet verklikken als je hem niet om hebt, en er wél iemand op de stoel zit.
Toch?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 13:15 #1238251 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Bij mij...
Hoi Bas,

bij mij werkt het zo.
Als ik de auto op contact zet, gaat het gordellampje knipperen, of ik nou op de stoel zit of niet.
Wanneer ik de gordel om doe en in de gordelvanger steek gaat het lampje pas uit. Dit is alleen bij de bestuurders kant zo.
De andere gordels doen helemaal niets, of er nou iemand zit of niet, en ook het insteken van de gordel maakt geen verschil.
Volgens mij dus eigenlijk een heel simpel systeem, wat er vanuit gaat dat er in ieder geval een bestuurder in de auto zit wanneer deze op contact wordt gezet.

GG,

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2009 21:34 #1238277 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic zitcontact
Dan is je 'zitcontact' op de bijrijdersstoel kapot of losgeschoten want dat hoort er wel te zitten en te werken als er een paar kilo druk op de stoel uitgeoefend wordt. 

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 08:21 #1238303 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic zitcontact?
Waar zou dat 'zitcontact' zitten dan? Ik heb alleen een thermostaat in de stoel.... zowel in de originele, als die daarna én in de laatste zitting die ik gemonteerd heb.
Is het misschien iets wat pas ná 1992 is ingevoerd door Volvo?

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 11:33 #1238311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist eerder

Miquelangelo1969 schreef : Is het misschien iets wat pas ná 1992 is ingevoerd door Volvo?

ik denk juist voor die tijd: ik had alleen in mijn eerste 2 360´s van 1987 een gordelverklikker op de bijrijdersstoel. In latere Volvo´s ben ik het nooit tegengekomen.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 22:23 #1238356 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic zou kunnen
Dat zou wel eens kunnen. Wie heeft er een antwoord?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC