dashboardverlichting cockpit 940 1997

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 20:32 #1074333 door V700 register
dashboardverlichting cockpit 940 1997 is gemaakt door V700 register
Weet iemand hoe ik zonder iets kapot te maken mijn cockpitverlichting van mijn 945 uit 1997 kan vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 20:34 #1237673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geschreven
Je moet hiervoor de tellerunit verwijderen, hoe dit moet is al meerdere malen op het forum beschreven. Denk dat als je even zoekt met het zoekvak linksboven op "tellerunit", "tellerbak" en "verwijderen" in de zoekterm je best wel wat kunt vinden. Of had je dat al gedaan ?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 21:18 #1237686 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic schopplaat eruit
Je kan ook de schopplaat onder het stuur verwijderen, als je niet al te grote handen heb kan je er ook redelijk goed bij.
Het scheelt wel een hoop als je weet waar ze zitten!

GG,

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 21:31 #1237690 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Waar staat jouw bed ?
Als je een beetje in de buurt woont (regio 0416), kan ik je het truukje wel leren, kan in 10 seconden
Er zitten sleufjes in de aluminium teller ring. Aan de linkerzijde een schroevendraaier insteken en ver genoeg induwen. Vervolgens de rand iets naar voren trekken en tegelijkertijd de schroevendraaier iets terughalen.
Voor bovenstaand truukje gebruik ik meestal mijn contactsleutel, heb ik altijd bij de hand.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 21:34 #1237691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorzichtigheid is geboden
Voorzichtigheid is geboden bij het gebruik van de contactsleutel. Dat heb ik ook 1 keer gedaan en toen moest ik mijn reservesleutel aanspreken

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 22:26 #1237708 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Niet door blijven trekken

EndlessQuest schreef : Voorzichtigheid is geboden bij het gebruik van de contactsleutel. Dat heb ik ook 1 keer gedaan en toen moest ik mijn reservesleutel aanspreken

Daarom schreef ik ook met de schreoevendraaier . Ik heb nog een sleutel liggen van de auto's die ik heb versleten, een Volvo sleutel in dit Volvoloze tijdperk heb ik dus niet meer voorhanden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 22:30 #1237710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opletten
Let dan wel even op dat je schroevendraaier plat genoeg is en niet tegen de zijkanten van de gleuven loopt waardoor het wel voelt alsof je de veer niet verder in kunt drukken terwijl de rand nog wel door de veer vastgehouden wordt (en je de veer dus nog verder in zou moeten drukken). Ik had eerst ook een te dikke schroevendraaier en heb mijn vingertoppen gevoelloos getrokken zonder dat de rand van zn plaats kwam. De veer indrukken kost redelijk kracht, als de veer ver genoeg ingedrukt is kost de rand zelf aantrekken relatief weinig kracht. Moet je hard trekken maar komt de rand niet van zn plaats dan heb je de veer nog niet ver genoeg ingedrukt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC