Moet er een electrische antenne, of een gewone antenne op?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De antenne van mijn 944 heeft nooit gewerkt omdat al bij aankoop deze kapot was (gebroken en gebogen) Het exemplaar wat gebroken was, was niet een orgineel Volvo onderdeel, dus daar heb ik niet veel aan om te bepalen wat juist is voor op een 944 GLE.
Zat er orgnineel af-fabriek bij een 944 16V GLE een electrische antenne, of een gewone antenne op?
b.v.d.
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gewoon voor 40 euro inclusief verzendingskosten een universele elektrische antenne gekocht op eBay Duitsland om mijn 940 carwash-proof te maken (is er alleen nog niet van gekomen om te monteren).
Toen ik informeerde bij de lokale Volvo dealer wist deze mij te vertellen dat een manuele antenne 50 euro kostte, maar deze niet meer leverbaar waren, een elektrisch exemplaar zou 140 euro gekost hebben... Voor dat geld leg ik liever 2 nieuwe banden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil je pret niet drukken, maar ze staan voor de helft te koop, op marktplaats soms voor een tientje, gewoon een Hirschmann.Heb ik in mijn sedan gehad, werkt uitstekend, 2 jaar lang, daarna nog een half jaartje bij die nieuwe eigenaar.Ik betaalde 12,50 euro.Candisa schreef : Ik heb gewoon voor 40 euro inclusief verzendingskosten een universele elektrische antenne gekocht op eBay Duitsland om mijn 940 carwash-proof te maken (is er alleen nog niet van gekomen om te monteren).
Op ebay UK staat ie voor 13,95 excl verzending.Via Royal Mail kan het voor 5 euro deze kant op, dan zit je aan de 22 euro.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het echt keuze was per auto per persoon ga ik voor electrisch, dan kan ie ook niet meer gesloopt worden. Iemand een idee waar ik er achter kan komen? Is er niet zoiets als VADIS of zo, dat computersysteem van Volvo?
b.v.d.!
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
De keuze lag hoogstwaarschijnlijk bij de koper van de auto. De antennes die geleverd werden maakten, net als de overige apparatuur, deel uit van het Volvo audio programma (Volvo Sound System?). De kans is groot dat bij het kiezen van de audio accesoires ook het kiezen van de antenne zat. In de accesoirefolders staan ook staan ook selecties van apparatuur welke door Volvo aanbevolen werden. Ook daar zat dan een aanbevolen antenne bij.
De keuze voor de antenne was (en is) dus een kwestie van smaak. Origineel zat er bij mij een Hirschmann op maar die gaf op een bepaald moment de geest. Daarna heb ik een lange tijd een Volvo-antenne uit een stuk gehad. Deze vond ik lekker sportief staan alleen vonden sommigen dat hij beter stond onder een hoek van 30 graden, zijwaards. Sind een tijdje heb ik dus weer een electrische, origineel Volvo. Ik vond hem origineel in doos op e-bay. Iets minder sportief maar mooi is het wel dat automatisch uit- en inschuiven.
Groet,
Támas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je beseft toch dat Volvo dergelijke randonderdelen ook gewoon inkoopt bij een fabrikant van universeel spul om er vervolgens een Volvo stickertje op te kleven en Volvo doosje om heen te doen en vervolgens de kostprijs te vermenigvuldigen met factor 5?Niels van Roij schreef : ...ik begrijp jullie beweeg redenen voor imitatie/universele onderdelen. Dus thanks voor de tips, maar toch ben ik zo iemand die t orgineel Volvo hebben wil.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik rij zelf een 945 GLE 16v. De GLE was destijds een van de luxere uitvoeringen. Als er dus iets standaard op gezeten heeft, vermoed ik dat het de elektrische bediende versie is geweest.
groetjes
Mathy (945 GLE uit 1991, met elektrische bediende antenne)