dashboardlampjes branden flauw
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2009 18:40 #1073530
door V700 register
dashboardlampjes branden flauw is gemaakt door V700 register
Op het laatsate stuk van mijn weg naar huis branden ineens een paar controlelampjes flauw op. Even gingen zij tijdens het rijden ook weer uit, om korte tijd later weer op te lichten. Aan de motorloop is verder niets te merken, ook alle meters en controlelampen werken nog (contact aan).
Het lladstroomlampje en de ABS controlelamp branden, maar minder fel dan gewoonlijk. Tijdens opnieuw starten blijven ook de andere lampen langer branden dan normaal en sommige blijven nu ook langer flauw branden.
Graag tips waar de storing zou kunnen zitten. Massa of voeding naar de rij dashboardlampen?
Het betreft een 940 uit 98.
Rob
Het lladstroomlampje en de ABS controlelamp branden, maar minder fel dan gewoonlijk. Tijdens opnieuw starten blijven ook de andere lampen langer branden dan normaal en sommige blijven nu ook langer flauw branden.
Graag tips waar de storing zou kunnen zitten. Massa of voeding naar de rij dashboardlampen?
Het betreft een 940 uit 98.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2009 19:20 #1234025
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'Slurpje"
Bij onze 760 GLE uit 1982 zat het probleem toendertijd in een vieze stekker.Welke dan ? zul je willen weten ...Nou de stekker die met de dunne rode draad op de dynamo zit,( D+) deze heb ik schooon gemaakt en tot op heden is het probleem nog niet terug gekeerd.
Nu weet ik niet of ze in die 16 jaar het e.e.a veranderd hebben maar er na kijken kan altijd toch?(en schoonmaken kan geen kwaad)

Nu weet ik niet of ze in die 16 jaar het e.e.a veranderd hebben maar er na kijken kan altijd toch?(en schoonmaken kan geen kwaad)

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2009 19:31 #1234026
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Accu
De accu kan wel eens een lagere spanning geven. Starten gaat dan nog wel. De spanningsregelaar maar eens controleren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2009 19:44 #1234031
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer lampjes
Als de laadstroom te laag zou zijn, gaan er toch niet meer lampjes branden (in dit geval ABS). Na opnieuw starten bleven er nog meer branden. Wel veel flauwer dan normaal. Onder het rijden heb ik de lampen uitgezet en dat maakte niet uit. Hogere toeren maakt ook absoluut geen verschil. Vreemd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2009 22:09 #1234047
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo
Timen, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de accuspanning gemeten, 12.8V. Motor gestart, blijft 12.8V. Niet goed dus. Beetje toeren erbij en ineens loopt de spanning op tot 13.5V of zo. Nu zijn ook de laadstroom en ABS lamp uit. Ineens viel me ook op dat de koplampen feller en minder fel branden, een varierende spanning dus. Ik herinner mij in de file ook een onrustig stationair draaien. Alles lijkt dus te wijzen op een dynamoprobleem. Ik gok op versleten koolborstels, na 370000 km mag dat wel.
Ik ga daar eerst achteraan en laat de uitkomst weten. Bedankt voor het meedenken!
Rob
Ik ga daar eerst achteraan en laat de uitkomst weten. Bedankt voor het meedenken!
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2009 02:49 #1234071
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo
Begin dit jaar had ik hetzelfde probleem, heb een gereviseerde dynamo gekocht bij Brezan en het probleem was weg.

Ton

Ton

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2009 08:36 #1234078
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dure grap.
Maar dan weet je niet of het aan de spanningsregelaar lag (most likely) of de dynamo, die toch een factor 10 minstens duurder is.Spanningsregelaar ligt bij mij altijd in de kofferbak, just in case.bellen schreef : Begin dit jaar had ik hetzelfde probleem, heb een gereviseerde dynamo gekocht bij Brezan en het probleem was weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2009 09:58 #1234389
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe dynamo
Er is een nieuwe dynamo gemonteerd en alles hobbelt weer zoals het hoort. Ik had gewoon geen tijd om zelf te gaan rommelen, aangezien er gereden moet worden. Na 370000 km mag er wel eens een slijtagedeel worden vervangen en nu kunnen we er voorlopig weer tegenaan.
Rob
Rob
Moderators: Jerry Stam