Cruise control 960 inbouwen (richtin aanwijzers werken niet meer)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2009 01:15 #1073321
door V700 register
Cruise control 960 inbouwen (richtin aanwijzers werken niet meer) is gemaakt door V700 register
Heren, vorige week een CC setje aangeschaft. Al snel kwam ik erachter dat ik het relais erbij vergeten was. Na een belletje lag ie prompt de volgende dag op de mat.
Nu tijdens monteren er ook achtergekomen dat er nog een beugeltje mist voor de bevestiging van beide pedaal schakelaars, ook wel te regelen. Verder dacht ik de bedieningspook alvast wel te kunnen monteren. Helaas direct er weer af moeten halen omdat de richtingaanwijzers niets meer deden. Nou heb ik de cc-handle met aparte kabel+ stekker (heeft de handle zonder cc niet) in de vrije stekker net onder de oude stekker gestoken, moet er misschien nog een brug ofzo gemaakt worden in de oude stekker?
Gaat dus om een 960 '95.

Nu tijdens monteren er ook achtergekomen dat er nog een beugeltje mist voor de bevestiging van beide pedaal schakelaars, ook wel te regelen. Verder dacht ik de bedieningspook alvast wel te kunnen monteren. Helaas direct er weer af moeten halen omdat de richtingaanwijzers niets meer deden. Nou heb ik de cc-handle met aparte kabel+ stekker (heeft de handle zonder cc niet) in de vrije stekker net onder de oude stekker gestoken, moet er misschien nog een brug ofzo gemaakt worden in de oude stekker?
Gaat dus om een 960 '95.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2009 08:45 #1232724
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handleiding.
Sjaap, we hebben op de site een behoorlijk uitgebreide sectie met informatie, blader er eens doorheen, je zult zien dat er een hoop nuttige zaken in staan.
Onder andere de inbouwinstructie die ik geschreven heb, toen ik een CC in mijn 94-er sedan bouwde, die behalve de hendel, hetzelfde is.
Hij staat onder het kopje documentatie, bij <a href="/node/12029">Inbouwhandleidingen</a>
Onder andere de inbouwinstructie die ik geschreven heb, toen ik een CC in mijn 94-er sedan bouwde, die behalve de hendel, hetzelfde is.
Hij staat onder het kopje documentatie, bij <a href="/node/12029">Inbouwhandleidingen</a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2009 18:42 #1232785
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx, daar heb je wat aan.
Thnx, daar heb je wat aan. Alleen niet zonder lidmaatschap, dus het formulier is ingevuld en klaar voor verzending. Werd toch tijd 
Als iemand mij kan verblijden me de betreffende handleiding al toe te sturen..dan graag..! (mulderhj a home.nl)
edit: ik heb de handleiding gevonden op het forum..Maar ik betwijfel of het wel dezeflde set is. Ik ben bij de sloperij geweest, en heb me daar laten vertellen dat je alleen de gasrol, balg uiteraard, de pedaal schakelaars, relais en vacuumpomp nodig hebt, en niet de computer. Alles zou al voorbedraad zijn. Heb daar nog niet zo goed naar gekeken (op vertrouwd) maar de stekker voor de pomp ligt er gewoon dus dan zal de rest er ook wel liggen.
Klopt dit?

Als iemand mij kan verblijden me de betreffende handleiding al toe te sturen..dan graag..! (mulderhj a home.nl)
edit: ik heb de handleiding gevonden op het forum..Maar ik betwijfel of het wel dezeflde set is. Ik ben bij de sloperij geweest, en heb me daar laten vertellen dat je alleen de gasrol, balg uiteraard, de pedaal schakelaars, relais en vacuumpomp nodig hebt, en niet de computer. Alles zou al voorbedraad zijn. Heb daar nog niet zo goed naar gekeken (op vertrouwd) maar de stekker voor de pomp ligt er gewoon dus dan zal de rest er ook wel liggen.
Klopt dit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2009 19:00 #1232786
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uh, of wordt er met computer
Uh, of wordt er met computer bedoeld wat ik relais noem. (zwart kastje met oranje voet in relais tray).
Edit:
Nou snap ik er helemaal niets meer van (na nog meer zoeken). Het 'relais' kastje, dat zwarte ding met oranje voetje, wordt niet genoemd in de installatie instructie van Baseman. Wel een aparte computer, die ik dus niet heb. Hoort die er nou wel of niet bij?
Alvast bedankt voor de hulp....!

Edit:
Nou snap ik er helemaal niets meer van (na nog meer zoeken). Het 'relais' kastje, dat zwarte ding met oranje voetje, wordt niet genoemd in de installatie instructie van Baseman. Wel een aparte computer, die ik dus niet heb. Hoort die er nou wel of niet bij?
Alvast bedankt voor de hulp....!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2009 19:05 #1232787
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Losse computer
Die losse computer heb je nodig. Alles is wel voorbedraad denk ik, maar niet meer dan dat (niet meer dan kabels/draden). Vacuumslangen moet je zelf nog trekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2009 21:40 #1233178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OOk hier het zelfde verhaal,
OOk hier het zelfde verhaal, wat is VADIS toch verrekte makkelijk. Toch jammer dat t zo slecht werkt in Vista.
Alle modellen hebben voor de CC een losse computer, de 960 uit 95 heeft dat dus NIET. De reden waarom de RAW's het niet meer deden was...dat het regelkastje ook die signalen verwerkt. Ik had dus eerst de regeleenheid erin moeten drukken alvorens jullie met deze vragen te gaan vervelen.
Hoofdonderdelen die je hier dus nodig hebt: Regeleeheid (BG staat erop geloof ik), pedaalschakelaars, bedieningshandle, vacuumbalg en de extra gasrol (complete unit?).
Alle modellen hebben voor de CC een losse computer, de 960 uit 95 heeft dat dus NIET. De reden waarom de RAW's het niet meer deden was...dat het regelkastje ook die signalen verwerkt. Ik had dus eerst de regeleenheid erin moeten drukken alvorens jullie met deze vragen te gaan vervelen.
Hoofdonderdelen die je hier dus nodig hebt: Regeleeheid (BG staat erop geloof ik), pedaalschakelaars, bedieningshandle, vacuumbalg en de extra gasrol (complete unit?).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 12:56 #1235377
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even zeggen dat alles erin
Even zeggen dat alles erin zit, en perfect werkt..! Heerlijk, op en top. Icm een automaat zal het helemaal fijn zijn!
Voor de gene die t nog in gaat bouwen in een 960: alles is voorbedraad, in twee uurtjes monteren ben je klaar. (Kan vast nog sneller, ik moest alleen zelf nog een beugeltje klussen voor de pedaal sensoren)
Voor de gene die t nog in gaat bouwen in een 960: alles is voorbedraad, in twee uurtjes monteren ben je klaar. (Kan vast nog sneller, ik moest alleen zelf nog een beugeltje klussen voor de pedaal sensoren)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2009 13:19 #1235381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beugeltjes
Die beugeltjes voor de 940 kostten mij bij de dealer volgens mij nog geen 2 kwartjes per stuk. Gewoon bestellen, niet zelf gaan klussen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2009 22:38 #1235754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haha, ja dat zal best maar
haha, ja dat zal best maar als je op vrijdag besluit dat je zaterdag de boel wilt inbouwen dan moet je wat he. Zou je je hand ook niet voor om moeten draaien met een werkplaats die voornamelijk op metaalbewerking is ingericht.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2009 12:11 #1235788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Als je wat wilt.... Beugeltjes van de dealer zijn van aluminium, vastgezet met popnagels.
Moderators: Jerry Stam