Problemen met knipperlicht,alarmlichten en sensor van gordel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 22:21 #1073254 door V700 register
 Hallo,
 Ik heb een probleem, ik heb een Volvo 740GLE sedan gekocht uit 1988. Alleen het probleem is, dat de knipperlichten vaak niet werken, ik hoorde van de verkoper dat het helpt als je de gordel om hebt, maar dit bleek een paar uur later ook niet meer te helpen.
Het is best raar, als het lampje van de gordel begint te knipperen op het dashboard, doen de knipperlichten en de alarmlichten het wel, maar meestal knippert dit lampje niet, en kan ik ook geen knipperlicht of alarmlicht aan doen.
 Ik heb alle (normale) zekeringen er al uit gehad, de relais niet. De lampjes zijn voor zover ik weet ook allemaal goed.
 Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Alvast hartelijk dank!
Gr Coen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 22:31 #1232341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
en/of zijn aansluitingen in de zekeringskast ...?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 01:44 #1232344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
ik vermeen mij bij mijn auto te herinneren dat het de relé kan zijn.... als de gordel lampje knippert hoor je de relé van de knipperlicht heel snel klikken....doe je de knipperlicht aan dan knippert de gordel lampje net zo snel als de knipperlicht...

ik vermoed ( hopelijk) dat het als je de relé vervang een heleboel problemen over zijn.SuccesBas Seip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 17:28 #1232373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke, allebei bedankt voor de
Oke, allebei bedankt voor de reacties,
 Volgens mij heb ik het al gevonden, het probleem zit hem volgens mij bij de gordel. Ik zag dat het er een stukje ducktape om de aansluiting van de gordel gewikkeld zat. Daar heb ik een beetje op zitten drukken en toen deed alles het weer gewoon.
Ik vermoed dat de vorige eigenaar bezig is geweest om die beveiliging bij de gordel eraf te halen, en er toen achter kwam dat er meer achter zat dan alleen dan lampje van de gordel.
Dus volgens mij zit daar nu ergens een aansluiting los. Moet ik maar eens voorzichtig open maken en nakijken of vervangen.

Bedankt!

Gr Coen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC