Centrale vergrendeling werkt niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 17:49 #1073197
door V700 register
Centrale vergrendeling werkt niet is gemaakt door V700 register
Beste Volvisti,
ik zit met het volgende probleem; van de ene op de andere dag doet de CV het niet meer. En ik kom er niet uit wat het probleem is! Voor de goede orde; ik heb geen afstandbediening (Kan geloof ik wel, is een Malmo, maar nooit AB gekregen van de dealer).
Ik merkte wel dat het slot van de achterklep niet open ging van buitenaf, dus heb het verbindingsstangetje van de CV afgehaald, waardoor dat wel weer werkt.Bovendien stekkertje van de cv van de achterklep losgekoppeld. Lijkt wel of die motor vastzit. Die van de voordeur heb ik ook net gedemonteerd en die is heen en weer te halen, waarbij ik dan het relais hoor schakelen. ER GAAT ALLEEN GEEN DEUR OPEN!!!! Zekeringen en relais gechecked. Ik weet het even niet echt meer, wie o wie heeft een zinnige suggestie???????
Alvast bedankt!!
ik zit met het volgende probleem; van de ene op de andere dag doet de CV het niet meer. En ik kom er niet uit wat het probleem is! Voor de goede orde; ik heb geen afstandbediening (Kan geloof ik wel, is een Malmo, maar nooit AB gekregen van de dealer).
Ik merkte wel dat het slot van de achterklep niet open ging van buitenaf, dus heb het verbindingsstangetje van de CV afgehaald, waardoor dat wel weer werkt.Bovendien stekkertje van de cv van de achterklep losgekoppeld. Lijkt wel of die motor vastzit. Die van de voordeur heb ik ook net gedemonteerd en die is heen en weer te halen, waarbij ik dan het relais hoor schakelen. ER GAAT ALLEEN GEEN DEUR OPEN!!!! Zekeringen en relais gechecked. Ik weet het even niet echt meer, wie o wie heeft een zinnige suggestie???????
Alvast bedankt!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 18:09 #1232036
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Hoe heb je het relais getest?
3523739 is het nummer van het juiste relais (de zwarte 6 polige)
3523739 is het nummer van het juiste relais (de zwarte 6 polige)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 18:38 #1232039
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Massaaansluiting is nog ok, bijv niet van het klemmetje afgeschoten ? Weet zo even niet waar die zit. Het hangt ervan af hoe je de achterklep met de sleutel op slot doet of hij mee gaat met de CV of niet. Het gaat erom hoe wat de stand van de sleutel is voor je hem er weer uit trekt of welke kant (linksom of rechtsom) je m op slot draait. Hoe het precies zit weet ik zo niet uit mijn hoofd maar het staat wel in het instructieboekje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 22:30 #1232061
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Ik heb het relais even van mijn 740 geleend, en dat maakt geen verschil. Maar jij hebt het over een zwart relais, bij mij zijn ze in allebei de Volvo's zilver met een met de hand geschreven "k" erop. We bedoelen toch dezelfde, die in het centrale deel, of zit er nog 1 ergens verstopt? En bij het heen en weren van de schakelaar in de bestuurdersdeur geeft het relais een tik, dus lijkt mij dat ie iets doet.Het nummer zal ik morgen even checken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2009 22:54 #1232063
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa
Aan Henk 940lpt;
Bedoel je de massa van de achterklep of iets anders, en zoja waar zit dat "klemmetje" dan? Ik heb wel het idee dat het zoiets simpels zou kunnen zijn, hij doet nl. hetzelfde als wanneer de accu helemaal leeg is; Helemaal niets!!!
Bedoel je de massa van de achterklep of iets anders, en zoja waar zit dat "klemmetje" dan? Ik heb wel het idee dat het zoiets simpels zou kunnen zijn, hij doet nl. hetzelfde als wanneer de accu helemaal leeg is; Helemaal niets!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 00:07 #1232076
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De mijne
De mijne is een zwarte van kleur.
De vervanger heb ik gekocht van Bas hier.
Zomaar met een multimeter testen gaat niet, alleen via onderling uitwisselen, dat lukt!
Zover reikt mijn kennis (en ervaring daarmee, ik heb hetzelfde gehad)
De vervanger heb ik gekocht van Bas hier.
Zomaar met een multimeter testen gaat niet, alleen via onderling uitwisselen, dat lukt!
Zover reikt mijn kennis (en ervaring daarmee, ik heb hetzelfde gehad)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 12:51 #1232094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd
In de bestuurdersdeur zit een schakelaar, als je met de sleutel het slot open of dicht doet schakelt die schakelaar het relais naar massa. Daar is dus een massapunt voor nodig. Maar omdat je zegt dat je het relais hoort schakelen verwacht ik eigenlijk niet dat het daar mis is. Doet de CV het op de andere 3 deuren ook niet ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 18:33 #1232128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zondag weg
Tja,
alle deuren opengemaakt, ik vind niks raars. Zelfs motortje van de bestuurdersdeur omgewisseld met een uit mijn 740, iets anders, maar past perfect. Ook hierbij hetzelfde euvel. Ik hoor het relais schakelen, maar verder gebeurt er niets!!!! Ik dacht even dat ik het had, want met het motortje van de achterklep van de 740 in die van de 940 deed die het wel. Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de motortjes van de passagiersdeur, de achterdeuren en de achterklep tegelijk stuk zijn. Ik heb even geen zin meer!
Zit er misschien nog ergens een schakelkast of iets wat ik over het hoofd zie?
Wel mooi alle deurpanelen even een schoonmaakbeurt gegeven en bovenkanten geplakt, ziet er een stuk beter uit.
alle deuren opengemaakt, ik vind niks raars. Zelfs motortje van de bestuurdersdeur omgewisseld met een uit mijn 740, iets anders, maar past perfect. Ook hierbij hetzelfde euvel. Ik hoor het relais schakelen, maar verder gebeurt er niets!!!! Ik dacht even dat ik het had, want met het motortje van de achterklep van de 740 in die van de 940 deed die het wel. Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de motortjes van de passagiersdeur, de achterdeuren en de achterklep tegelijk stuk zijn. Ik heb even geen zin meer!
Zit er misschien nog ergens een schakelkast of iets wat ik over het hoofd zie?
Wel mooi alle deurpanelen even een schoonmaakbeurt gegeven en bovenkanten geplakt, ziet er een stuk beter uit.
Moderators: Jerry Stam