centrale portiervergrendeling weigert zo nu en dan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb dus een nacht slecht geslapen en de volgende dag heb ik een lange rit gemaakt en nog steeds geen resultaat. En zo in eens vanmorgen deed de centrale portiervergrendeling het weer.
Ik dacht eerst dat het wel zou komen door te lage accuspanning door het testen van mn radio, maar dan moest na de lange rit de CPV het ook al gedaan hebben. Of dit de oorzaak dus is geweest geen idee.
Ik ben alleen bang dat ik dit probleem vaker ga krijgen. Wat kan ik tegen dit fenomeen doen? Misschien alle deuren eens nalopen en het vergrendelmechanisme smeren?(om weerstand te minimaliseren(minder spanning nodig))
(P.S na een tijdje met mn radio gespeeld te hebben zakte mn accuspanning al weer naar bijna het minimale, na een tijdje rijden is de spanning nog niet maximaal: ik weet niet wat gebruikelijk is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn idee is dat een accu die de deuren opent ze ook weer dicht kan krijgen.Anders even je accu door laten meten is altijd goed.Volgens mij is er op deze site een tekening te vinden van het mechanisme in de deur
Succes.
peter M
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Lijkt me dat het tijd wordt voor een nieuwe accu ? Of wellicht zijn de koolborstels van de dynamo versleten. Kan zijn dat de CPV een bepaalde spanning nodig heeft om te kunnen schakelen ?blonkie schreef : (P.S na een tijdje met mn radio gespeeld te hebben zakte mn accuspanning al weer naar bijna het minimale, na een tijdje rijden is de spanning nog niet maximaal: ik weet niet wat gebruikelijk is) Volvo 760 GLE Automatic B28E 263.000 km
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal de accu ook niet echt lekker gevonden hebben. Ik zaln inderdaad eens naar de koolborstels kijken.
Ik weet niet wat makkelijker gaat, vergrendelen of ontgrendelen. Het ontgrendelen is namelijk geen probleem, maar het vergrendelen juist wel.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Wat dat betreft kan Peter het bij het rechte eind hebben. Als er teveel weerstand in zit in de "sluitende" beweging gaat het ook niet.blonkie schreef : Ik weet niet wat makkelijker gaat, vergrendelen of ontgrendelen. Het ontgrendelen is namelijk geen probleem, maar het vergrendelen juist wel.
Zelf wil bij mijn eigen auto het knopje bij de bestuurders zijde iets omlaag vallen als de deur wordt dichtgedaan. Dan werkt er niets meer. Dan eerst met de AB de deur weer dicht doen en daarna weer open of met de sleutel dicht en open. Dan gaat ook alleen de bestuurdersdeur dicht. Dit omdat de motor voor de AB in de achterdeur zit. Wellicht verklaart dat dan ook wel waarom bij jou de deuren niet allemaal dichtgaan als je met de sleutel de deur dicht doet.
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas na twee weken weigerde mijn centrale portiervergrendeling volledig. Als ik de knopje aan de bestuurderszijde naar beneden duw gaan wel alle sloten op slot. Ik vermoed dat de switch die op het slot zit wat versleten is. Ik heb daar namelijk slijtage geconstateerd. Ik zal eens kijken of ik de switch kan stellen! Dat zou mooi zijn, dan compenseerd de slijtage!