Kortsluiting 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 11:57 #1072667 door V700 register
Kortsluiting 740 is gemaakt door V700 register
Dag mede Volvo rijders,

Ik heb onlangs kortsluiting gehad in mijn 740 gle.
Het gaat om een 88er injectie waarbij er bovenaan, aan het spruitstuk, een ivoor kleurig kastje zit die dmv een sleepcontact in contact staat met je gasrol. (volgens mij heeft dit met de stationairregeling te maken). Dit kastje heeft twee platte stekkertjes die, op dat moment althans, geen stroom afgeven. Nu had een vriend van mij een geniale ingeving om deze een plus te geven (niet dus!) waardoor de motor uitviel en ik tot op heden de auto never nooit meer aan de praat krijg.

Zekeringen zijn goed, motor heeft rondgang, alles werkt verder maar de motor slaat dus niet meer aan...Iemand enig idee wat er kaputt is? Ik gok op een relais hoewel sommige beweren dat het de computer is (die ik niet kan vinden, niet in de voeten ruimte of onder de kap...)

Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 12:05 #1228931 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Vriend...
Hoi Ron, 

Als eerste zou ik die 'goede' vriend een knal voor z'n kop geven! ... en hem vriendelijk bedanken voor de goede raad!
Daarna zou ik eens al je zekeringen na lopen. Vervolgens kijken of je brandstof toevoer én een vonk hebt, dit om een en ander uit te kunnen sluiten.
Als je die dingen hebt onderzocht en het werkt allemaal, dan zou ik verder gaan zoeken in je ECU, en of relais....
Maar daar kunnen anderen je waarschijnlijk véél meer over vertellen dan ik...

Succes en Gulle Groet,

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 13:02 #1228933 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic ECU
De Ecu zit onder het dashboard vlak bij de stuurstang. Het ding is nogal lastig te demonteren.De vastzetschroeven zitten behoorlijk verscholen. Mocht je denken dat de Ecu stuk is dan heb ik er nog wel eentje, want ik heb nog zo´n 740 voor demontage staan. Zoek eerst ook het codenummer maar eens op.
Maar vraag 1 is: Heb je vonk?
Vraag2: Is de bougie vochtig als je een poosje hebt gestart?
Beantwoord eerst deze vragen voor je verder gaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 14:14 #1228939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vonk en benzine
Ik heb én geen vonk én geen bezine.
Volgens mij moet er een relais zijn wat zowel de pomp als de ontsteking aanstuurt dus dacht deze het zou kunnen zijn?! (toevallig een groen relais boven je zekeringkast, met 6 polen?) Zit net onder een witte cilindervormig relais...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC