Diverse electrische problemen 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2009 21:48 #1072616
door V700 register
Diverse electrische problemen 760 is gemaakt door V700 register
Hallo ,
Ik heb wat problemen met mijn 760.
Vandaag zag ik tijdens het rijden de dashboardverlichting kort fel oplichten waarna er 1 koplamp doorgebrand was.
Als ik het gas loslaat, en het toerental zakt onder de 1500 toeren, dan hoor ik een relais schakelen (onde dashboard en bij gastank), en schakelt de auto over op benzine.
Dit ondanks dat de gastank nog vol is.
Bij het overschakelen wil de auto ook wel eens afslaan (tijden het rijden), erg gevaarlijk dus, dit gebeurt ook op de snelweg bij remmen voor een file !!!
Ik weet niet of beide problemen samenhangen.
Ik weet ook niet wat precies met "de spanningsregelaar" wordt bedoeld, op de site zag ik een foto van de dynamo, zittie daar op ?
Alle tips zijn welkom,
Groeten,
Rob.
Ik heb wat problemen met mijn 760.
Vandaag zag ik tijdens het rijden de dashboardverlichting kort fel oplichten waarna er 1 koplamp doorgebrand was.
Als ik het gas loslaat, en het toerental zakt onder de 1500 toeren, dan hoor ik een relais schakelen (onde dashboard en bij gastank), en schakelt de auto over op benzine.
Dit ondanks dat de gastank nog vol is.
Bij het overschakelen wil de auto ook wel eens afslaan (tijden het rijden), erg gevaarlijk dus, dit gebeurt ook op de snelweg bij remmen voor een file !!!
Ik weet niet of beide problemen samenhangen.
Ik weet ook niet wat precies met "de spanningsregelaar" wordt bedoeld, op de site zag ik een foto van de dynamo, zittie daar op ?
Alle tips zijn welkom,
Groeten,
Rob.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2009 22:10 #1228622
door V700 register
Gezien de omschrijving is het inderdaad niet ondenkbaar dat er daar iets mee mis is.Kun je trouwens gewoon meten.
Zet een multimeter over de accupolen. (meet voor de gein eens: 11,8 volt ongeveer)Start de motor en laat alle verbruikers uit, en meet weer. Nu zou je ergens rond de 13,7 moeten meten.
Als het beide (maar vooral de laatste)veel lager uitkomt, zet er dan maar een verse regelaarop.
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Dat ding zit op de dynamo geschroefd, kun je bij de automaterialenhandel gewoon krijgen voor ergens tussen de 10 en 20 euro, erin zetten is met 10 minuten gebeurd.robvdb schreef : Ik weet ook niet wat precies met "de spanningsregelaar" wordt bedoeld, op de site zag ik een foto van de dynamo, zittie daar op ?
Gezien de omschrijving is het inderdaad niet ondenkbaar dat er daar iets mee mis is.Kun je trouwens gewoon meten.
Zet een multimeter over de accupolen. (meet voor de gein eens: 11,8 volt ongeveer)Start de motor en laat alle verbruikers uit, en meet weer. Nu zou je ergens rond de 13,7 moeten meten.
Als het beide (maar vooral de laatste)veel lager uitkomt, zet er dan maar een verse regelaarop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2009 19:11 #1228689
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de spanning als de motor
de spanning als de motor loopt is al gauw >15v bij niet al te veel toeren.
Als ik ver rijdt is de accu gloeiend heet, en stinkt ie.
dus spanning te HOOG lijkt me .
Ook regelaar ?
Moet ik de hele dynamo demonteren ? ok kan dat ding er makkelijk af (zit onderaan/rechts van het blok, moeilijk bereikbaar)...
Groeten,
Rob.

dus spanning te HOOG lijkt me .
Ook regelaar ?
Moet ik de hele dynamo demonteren ? ok kan dat ding er makkelijk af (zit onderaan/rechts van het blok, moeilijk bereikbaar)...
Groeten,
Rob.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2009 19:32 #1228691
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en eerst een nieuwe spanningsregelaar monteren voordat er echte schade ontstaat.
Als je hier al even mee rondrijdt dan is het mogelijk dat er veel accuwater uit de accu verdwenen is. Check dit ook even.
Groet,
Erik
Als je hier al even mee rondrijdt dan is het mogelijk dat er veel accuwater uit de accu verdwenen is. Check dit ook even.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2009 19:36 #1228692
door V700 register
Echt, eerste ding voor morgen, regelaar vervangen, opnieuw meten, als het binnen de marges is gaan rijden, anders NIET.
Beantwoord door V700 register in topic Niet mee rijden.
Zoals reeds gezegd: NIET MEER MEE RIJDEN.Eerst de spanningsregelaar vervangen en vervolgens kijken hoe groot de schade is.Los van de accu, die het blijkbaar voorlopig wel blijft volhouden, draait je hele auto op een normaal goed geregelde spanning. Als deze te hoog (of veel te hoog) wordt, heb je kans dat electronica in je auto defect raakt, te beginnen met de ECU.robvdb schreef : de spanning als de motor loopt is al gauw >15v bij niet al te veel toeren.
Echt, eerste ding voor morgen, regelaar vervangen, opnieuw meten, als het binnen de marges is gaan rijden, anders NIET.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2009 20:21 #1228694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
vraag ik mij af...over wat voor een 760 hebben we het hier?
V6 of een turbo gewoon voor de weet...oude of nieuwe type...
V6 of een turbo gewoon voor de weet...oude of nieuwe type...
Moderators: Jerry Stam