zekering kortgesloten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 08:32 #1072108 door V700 register
zekering kortgesloten is gemaakt door V700 register
in de zekeringhouder van mijn 945 uit 1994 zit een geïmproviseerd verbindingskabeltje  tussen zekeringhouder 11 en zekering 23! Het kan toch niet de bedoeling zijn dat deze 2 zekeringen kortgesloten zijn. Als ik het kabeltje lostrek en een zekering plaats in houder 11 start de auto niet. De zekering 11 is voor de heated lambda sonde in fuel pomp (Verwarmde lambda Sonde in benzinepomp)Enig idee waarvoor dit gedaan is en wat is de evt. oplossing van dit euvel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 09:44 #1225821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voeding
Is de zekering overbrugd (geen zekering, draadje van ene gat voor zekering pootje naar andere gat voor zekering pootje van dezelfde zekering) of krijgt zekering 11 via een draadje bovenlangs zijn spanning via zekering 23 ? Het zou kunnen dat een stekkertje aan de onderzijde van de relaistray, onder zekering 11, losgeraakt is, wat men aan de bovenzijde heeft verholpen.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 23:18 #1225901 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic brandstofpomp
je brandstofpomprelais is defect en op deze manier zet je continu prik op je brandstofpomp met contact aan. FF een nieuw relais erin zetten. Was laatst ook bij mij het geval toen ik stilstond en de wegenw8 het zo verholpen had.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2009 06:53 #1225914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic witte
Brandstofpomp relais is het witte relais. Asbak verwijderen (lipje onder asbak omhoog duwen, asbak wegdraaien), daarna het vakje doorboven verwijderen. Platte schroevendraaier onder het plaatje wat om de sigarenaansteker zit steken en plaatje wegwippen. Links zitten 2 schroeven, die losdraaien. Je kunt dan het vak tegen de wijzers van de klok in (van boven gezien) van zn plek draaien. Aan de rechterkant zitten namelijk haakjes die in/achter het rechter paneel van de middenconsole grijpen. Draadje los voor sigarenaansteker losmaken. Het witte relais zit helemaal links, 2e rij oid. Tenzij je een B230FB icm Vialle AMS hebt, dan zit dat relais ergens anders.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC