Achteruitrijverlichting met (pekel?) kuren..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 21:48 #1071900 door V700 register
Achteruitrijverlichting met (pekel?) kuren.. is gemaakt door V700 register
Mede  volvoïtislijders,
Zul je net hebben, twee dagen voor de apk vertoont de achteruitrijverlichting kuren. De versnellingspook in de achteruit... geen verlichting. Even de rem erbij aantikken... wél verlichting.
Op zich niet erg, zal wel ergens een slecht contact zijn, misschien wel veroorzaakt door pekel, maar.... donderdag is het apk dag en ik heb tussen nu en dan niet zo gek veel tijd om alle verbindingen na te lopen. Suggesties van jullie kant, al dan niet op ervaring gestoeld, zijn dan ook van harte welkom!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 21:55 #1224735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Hans,als ik het goed
Hé Hans,
als ik het goed heb, heb je een lpt blok met m90 bak.
Bekend verschijnsel is dat de achteruitrijschakelaar die op de bak zit gaat slijten en dan slecht kontakt maakt. Had ik ook met mijn m90 bak. Af en toe flikkeren enzo.
Simpele remedie, lastige uitwerking. Die schakelaar zit dus onder de auto, bovenop de bak. Op zich simpel los te halen en te vervangen, alleen je moet daarvoor dus onder de auto zien te komen en dat lukt je dus alleen als hij op de brug staat.
Groeten,
Richard
edit
je kunt proberen hem met wat remmenreiniger schoon te spuiten. Heb ik ook geprobeerd, resultaat was teleurstellend. Je kunt hem het beste vervangen. Áls het de schakelaar is natuurlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 21:56 #1224736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Richard, Dank je voor je
Richard,
Dank je voor je snelle reactie.
Als ik  het goed lees zou dit kunnen betekenen dat m'n apk "vrindje" dit tamelijk eenvoudig op z'n brug kan oplossen? Dan staat'ie toch al op de brug. Iemand een idee wat zo'n schakelaartje kost?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 21:58 #1224737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
Is een achteruitrijdlicht wel een apk punt? Volgens mij niet namelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 21:59 #1224738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Hans, dat klopt, in 5
Hé Hans,
dat klopt, in 5 minuten wist ik hem te vervangen en ik heb twee linker handen
Het enige is dat hij dan dus wel de schakelaar moet hebben liggen. Ik heb die schakelaar de eerste keer bij Schmidt in Gemert op de sleuteldag proberen te vervangen, maar hij had hem helaas niet op voorraad. Ik heb een hele grote bak met achteruitrijschakelaars doorgespit maar de goede zat er niet tussen.
Daarna bij Hooftman in Woerden het onderdeel besteld, maar blijkbaar heerst de perceptie dat het dezelfde schakelaar is als van een zeker type 850. Dat past dus niet.... Uiteindelijk heb ik hem toen bij de sleuteldag in Heerhugowaard vervange. Was nog geen 20 euro kwijt voor het onderdeel.
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 22:01 #1224739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed punt. Ik durf het niet
Goed punt. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik weet wel dat de mijn er in ieder geval 1 keer mee door de apk is gekomen.
Reden dat ik hem wilde vervangen was voor mijn eigen gevoel (je kunt er ellende mee voorkomen.....) en omdat ik het irritant reed dat als ik achteruit reed, dat ik soms wel kon zien waar ik reed en soms niet
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 22:04 #1224740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd
Heb het ook met mn M90, wil m ook binnenkort vervangen. Soms helpt nog een keer in de vrij en weer in de achteruit zetten. Tis gewoon vervelend bij langs een stoep parkeren (schade aan lichtmetalen wielen of wieldoppen) en in het donker steken. Toch lullig als je een steen of paaltje mist en een nieuwe achterbumper mag gaan bestellen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 22:30 #1224743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stress

henk 940LPT schreef : Heb het ook met mn M90, wil m ook binnenkort vervangen. Soms helpt nog een keer in de vrij en weer in de achteruit zetten. Tis gewoon vervelend bij langs een stoep parkeren (schade aan lichtmetalen wielen of wieldoppen) en in het donker steken. Toch lullig als je een steen of paaltje mist en een nieuwe achterbumper mag gaan bestellen...

'Tuurlijk. Ik bedoel alleen te zeggen dat er misschien niet zo veel stress nodig is ;)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC