Startonderbreker werkt niet mee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 09:55 #1071772 door V700 register
Startonderbreker werkt niet mee! is gemaakt door V700 register
Goede morgen,
Vanmorgen de nodige problemen gehad met het starten van mijn 740 uit 1988. Mijn dame is voorzien van een startonderbreker die ik met een afstandbediening moet ontgrendelen. Ik heb zo'n versie met één rode knop op een kleine vierkanten, zwarte afstandbediening, met éen rood led-je. Dat ledje brandde keurig, dus de zender werkte. Maar de ontvanger niet! met geen mogelijkheid. ik ben twee uur in de weer geweest met kruiken en warme handen om die ontvanger een beetje op temperatuur te krijgen, voordat ie weer deed wat ie moest doen. Ik heb dit in 2005 ook al eens meegemaakt, maar toen was het -20. Daarna eigenlijk nooit meer problemen mee gehad, tot vandaag.

en nu de vraag: om dit in de toekomst te voorkomen ben ik van plan die hele startonderbreker er tussen uit te halen. Hoe pak ik dat aan?
 groeten, Lennert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 20:12 #1223853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je hebt een pb met mijn telefoonnummer
Tjeerd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2009 23:00 #1224090 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelukt!
Hoi Tjeerd,
Bedankt voor je aanbod. Ik heb je vandaag geprobeerd te bellen, maar kreeg je voicemail. Vanavond nog maar even aan het prutsen gegaan, en ik heb het voor elkaar. Links boven de koppelingspedaal hangt een zwart kastje met daarin de ontvanger. Deze heb ik uit elkaar geschroefd, de schakelaar op Off gezet en de afstandbediening ongeveer 10 seconden ingedrukt gehouden. hierdoor ging het rode led-je (dat je alleen ziet als je het kaste uit elkaar schroeft) knipperen in plaats van constant branden. de startonderbreker is hierdoor uitgeschakeld. Ik heb overigens eerst geprobeerd om de startmotor direct vanaf de accu te voeden, maar dat ging niet. De startmotor draaide wel mooi rond, maar de motor sloeg niet aan. Pas nadat ik de startonderbreker had ontgrendeld sloeg de motor wel aan. Blijkbaar onderbreekt de startonderbreker meer dan alleen het signaal naar het relais van de startonderbreker. Groeten Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 15:52 #1227194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,  Ik heb geen volvo
Hallo,
 Ik heb geen volvo maar wel een auto met hetzelfde kastje als die jij omschreef. Weet jij toevallig het merk van die startonderbreker? Mijn kastje is ook bijna aan zijn eind namelijk maar wil een nieuw kastje bestellen en weet niet wat het merk is, heb google al weken afgestruint en toen ook dit bericht gevonden, en toen had ik weer een beetje hoop. Heb al geprobeerd te kijken maar het kastje is goed verstopt en wil niet heel mn dasboard eruit schroeven.

Alvast bedankt,
Gr fabian

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 13:12 #1227375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vanavond
Hoi Fabian,

Ik zal vanavond even voor je kijken of ik iets van een merk of typeaanduiding kan vinden.

Lennert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC