achterruit en spiegel verwarming

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 12:10 #1071570 door V700 register
achterruit en spiegel verwarming is gemaakt door V700 register
mijn achterruit en spiegelverwarming functioneerd niet terwijl de zekering goed is en het lampje op de schakelaar oplicht! Rarra wie heeft raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 12:38 #1222540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stekker
Er zit maar één stekker achterop de schakelaar. Als die niet goed zit, zou je denken dat de lampjes in de schakelaar ook niet branden. Maar dat zou je even kunnen checken.Aan de hand van het schema van een '95- 940 (dat ik aan jouw topicstart heb toegevoegd, zie onderaan, boven "reageer") zie ik zo niet meteen wat het zou kunnen zijn. Massapunt van de spiegelverwarming en lampjes is gelijk, als daar iets mis is zouden de lampjes ook niet branden. Het massapunt van de achtteruitverwarming zit ergens anders, maar als dat niet goed is zou de spiegelverwarming het wel moeten doen. Verder is het allemaal parallel, als het één het niet doet, zou de rest gewoon moeten werken.  Misschien slechte massa, teveel weerstand waardoor de lampjes wel zwakker branden met het relais niet schakelt ? Of een kapot relais ?

/editMark is me voorgeweest :) Volgens mij zit alles (knopje, relais + lampjes) in één behuizing, achter/in het paneel rechts van het stuur.
/end edit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 14:02 #1222545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

henk 940LPT schreef : Volgens mij zit alles (knopje, relais + lampjes) in één behuizing, achter/in het paneel rechts van het stuur.

Klopt, het tijdrelais zit in de (gecombineerde) bedieningsschakelaar. Als daar prik op staat en de lampjes branden en na inschakelen staat er ook prik op de afgaande leidingen, ben je al een stuk verder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 21:46 #1222539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekering zegt niets
Peter, je zult moeten beginnen met meten.
Komt die 12 volt wel aan bij de spiegels en achterraam? Waarschijnlijk niet, dus zit er na de zekering en/of schakelaar een onderbreking. Maar aangezien er een relais in je auto zit die dat regelt, lijkt het erop dat dit relais niet meer werkt.
Meten dus en waarschijnlijk vervangen omdat alles het niet doet

[Edit: taalfout verholpen]

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC