Nieuwe zetels maar de stoelverwarming werkt niet. Maar wel een klik hoorbaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2008 17:12 #1071564 door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb zoals jullie wellicht weten, of niet, andere stoelen (nieuwe neus) in mijn 740 (oude neus) geplaatst . De stekkers correspondeerden tegen alle verwachting in prima met elkaar. Behalve die van de stoelverwarming. Daar moest ik iets van de originele stekker afsnijden om deze passend te maken. Ik heb ze op alle 2 manier geprobeerd (kleuren kwamen niet helemaal overeen) maar de stoelverwarming werkt nog steeds niet. Wel hoor ik geregeld een soort van ''klikje'' als ik de verwarming aanzet. Waar deze vandaan komt kan ik niet goed achterhalen.
Wie kan mij vertellen wat dit voor kilk is, en waar zou ik het moeten zoeken? Van de vorige stoelen werkte de verwarming trouwens wel goed en de zekering is ook nog ok. Voordat ik verder ga met het demonteren van de oude stoel toch hier maar eens raad vragen.
Alvast bedankt!
Groet Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 22:46 #1222811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
De klik zou een relais onder de stoel kunnen zijn. Sommige stoelen hebben het relais wel, andere niet. Het zit echt onderop het frame, het schuim van de zitting word gedragen door een paar ijzerdraadjes die tussen het frame lopen. Het relais hangt aan die draadjes. Als je de stoel op de hoogste stand zet, zou je het wel moeten kunnen zien denk ik. Misschien had de oude stoel het relais niet, en de nieuwe wel waardoor het niet werkt zoals zou moeten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 10:10 #1222850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet handig.

Vliegende Hollander schreef : Daar moest ik iets van de originele stekker afsnijden om deze passend te maken. Ik heb ze op alle 2 manier geprobeerd (kleuren kwamen niet helemaal overeen) maar de stoelverwarming werkt nog steeds niet.

Dat is meestal niet handig. Volvo maakt de stekker meestal niet voor niets passend. Als ze niet passen, horen ze er ook niet.
Onder de stoel hangen een aantal draadjes, waar je met behulp van een schema wel uit kunt komen denk ik.Ik zou dat eens goed nakijken.
Schema hebben? Stuur dan even beide bouwjaren in een berichtje en een mailadres waar het heen kan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 10:24 #1222853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Bas, heb je een
Hé Bas,
heb je een dergelijk schema misschien ook voor mijn 940 (zie onderschrift) want bij mij doet zowel de stoelverwarming als de gordelvanger verlichting het niet.
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 10:42 #1222860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

EndlessQuest schreef : heb je een dergelijk schema misschien ook voor mijn 940 (zie onderschrift)

In je gmail-box.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC