Lamba sound lampje ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 18:30 #1071431 door V700 register
Lamba sound lampje ? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een volvo v70 stationcar 2.4 / 140 PK / AUTOMAAT / benzine, en heb misschien een vreemde vraag.
In ben woonachtig in Echt  [Limburg], en ga ieder weekend in Duitsland hier vlak over de grens een hapje eten.
Iedere keer als we terug rijden van Duitsland naar Nederland [ kilometertje of 12 ] gaat het Lambasond lampje aan.
Later gaat dit lampje dan ook weer uit. Het valt me echter op dat dit enkel gebeurt als we uit Duitsland terug rijden en anders
nooit. Ik rijd normaal niet echt lange stukken dus enkel wat in en rondom mijn woonplaats.

Mijn mobiele telefoon pakt in Duitland ook steeds een ander netwerk, dus kan het zijn dat er in mijn volvo ook een soort
van chip zit, die misschien op het Lambasond lampje werkt. De mobiele telefoon dient hier alleen als voorbeeld en staat er dus los van.

Mijn onderhoud wordt geregeld door iemand die werkzaam was bij een volvogarage, en zegd dat dit niet erg is, maar heeft
geen verklaring waarom het lambasond lampje alleen brandt als we terug komen uit Duitland.

Wie kan hier uitsluitsel over geven ??

Hartelijk dank voor de reply's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 19:27 #1221853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sonde
Je foon is logisch, die zoekt in DLD en Duits netwerk op dat het sterkst is.

Lamba sonde lampje, kan van alles zijn, vaak de aansluiting van de stekkers smerig of een fout lucht-mengsel verhouding.

Mijne doet dat steevast na 100 - 120 km, en dan stoppen om te tanken, en dan weer starten is ie weer uit, maar voor mij maakt het niks uit , ik rij op LPG, Lamba sonde geeft alleen fouten in een benzinemengsel weer zeg maar. Ik vermoed bij mij smeer aan de stekkers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 18:43 #1221935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re
Kan best zijn,
maar het blijft toch raar dat het lampje alleen maar gaat branden als we weer terugrijden naar onze woonplaats.
Als het inderdaad in de stekker zou zitten of luchtmengels dan zou het lampje in mijn woonplaats ook eens moeten gaan 
branden, wat het dus nooit doet, enkel als we uit Duitsland terug komen.

Vandaar ook het voorbeeld met het zoeken naar een ander GSM netwerk wat een GSM doet als je naar het buitenland gaat.

Ben benieuwd of er nog andere reply's komen.

Gr,
3110

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC