geen reactie meer van ventilator op 5 standenschakelaar van de kachel/airco, wat kan ik hier zelf aan doen??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 00:42 #1071289 door V700 register
Dag beste Forum lezers/gebruikers/adviseurs.
Ik ben sinds afgelopen zomer in het bezit van een volvo 940 estate uit 1997, km stand 423.000 Km op LPG/G3.
Deze week is mijn ventilator (kachel) ermee gestopt, draaien aan de instelknop helpt niet, bij wijziging van keuze van uitstroom opening heeft hij het nog heel even gedaan, capaciteit van de ventilator vond ik al niet fantastisch maar nu moet er dus echt iets aan gebeuren.
Kan iemand mij adviseren welke controle's ik kan uitvoeren, en van een beschrijving handleiding van herstelwerkzaamheden.
Ik kan mij bijv voor stellen dat de zaak enigszins vervuild is, en dat misschien een relais niet meer functioneert zoals bedoelt??
Alvast bedankt voor ieders input
 Groet,
Niek de Boer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 00:49 #1220933 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Stand 5
Wanneer in  stand 5 de ventilator niet meer werkt dan is de motor vaak stuk. De koolborsteltjes zijn dan versleten. Dat de motor het al wat minder deed duidt daar ook al op.Een andere motor zou ik zeggen. Het dashboardkastje eruit schroeven dan kun je  gemakkelijker bij de motor. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 01:06 #1220935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is snel!
Allereerst bedankt voor je reactie Timen,
 Dat van die koolborstels is een goeie kan ik mij voorstellen, maar hij doet het op geen van de 5 standen meer.
Verder het volgende: begrijp ik het goed van je, dat alleen het dashboardkastje losgehaald dient te worden en niet het hele dashboard?? daar heb ik nl niet zoveel trek in als eerste zelfstandige klus.
Groet,

Niek de Boer

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 01:20 #1220937 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic dashboard no

Niek de Boer schreef : Verder het volgende: begrijp ik het goed van je, dat alleen het dashboardkastje losgehaald dient te worden en niet het hele dashboard?? daar heb ik nl niet zoveel trek in als eerste zelfstandige klus.
Groet,
Niek de Boer

<h4>Nee, het dashboard hoeft er niet uit maar de kunststofbekleding rechtsonder kun je er beter wel uithalen. Een ratel ¼ inch met een kniestukje is ook wel handig om de  achterste schroef eruit te krijgen. </h4>

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 21:40 #1225408 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Vaak is het een slechte
Vaak is het een slechte massaverbinding zijn. De meeste rare storingen zijn terug te voeren op massaverbindingen. Die van de kachelventilator zit onder op de rechter voorstijl achter de plastieken beplating. Je moet wel iets een beetje loshalen, maar het is prettiger daarmee te beginnen dan er een complete uiteindelijk nog werkende ventilator uit te slopen. Kwestie van eventueel nieuwe steker en het contact goed schoonmaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 22:28 #1260409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Jur!! je hebt onze
Bedankt Jur!! je hebt onze vakantie gered! precies hetzelfde hadden wij vanavond. Ineens werkte hij niet meer . Nu is het opgelost , los draadje.
Tim

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC