claxon vervangen; wat gaat er mis?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nu bij een amerikaanse auto specialist twee nieuwe hoorns (hoog/laag, gewoon 12 volt, zo'n slakkenhuismodel) gekocht en die heb een plekje gegeven achter de grille (lijkt mij de meest logische plaats). De originele draden heb ik van onderaf naar boven geleid en aangesloten. Maar wat blijkt; als ik de claxonknop indruk hoor je alleen een soort saxofonist die zich verslikt, heel kort geluidje en verder niets. Als ik één van de hoorns afkoppel klinkt er wél een normaal geluid, ze werken dus wel. Waar kan dit aan liggen? Trekken die dingen zoveel stroom en zo ja, dan zou de zekering er toch uit moeten vliegen?
graag jullie opinie!
groeten Alex
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb mijn exemplaren indertijd op dezelfde manier vervangen en verplaatst op een beugelte achter de grille. Het relais werd met de nieuwe toeters meegeleverd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
/O-O\
+ -
is dus fout /O\ en /O\ is goed... beetje te volgen? Dus allebei van een plus en aarde voorzien en NIET op 1 toeter de plus, op de andere toeter de min en onderling verbinden. Want dan werkte het bij mij niet...
succes Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had ik je niet ooit een schema gestuurd van jouw 745?alexvanbemmel schreef : Maar wat blijkt; als ik de claxonknop indruk hoor je alleen een soort saxofonist die zich verslikt, heel kort geluidje en verder niets. Als ik één van de hoorns afkoppel klinkt er wél een normaal geluid, ze werken dus wel. Waar kan dit aan liggen? Trekken die dingen zoveel stroom en zo ja, dan zou de zekering er toch uit moeten vliegen?
Daarin staat het horn-circuit gewoon afgebeeld.YEL(low) zit indirect op zekering 15 (van 25A) samen met ruitenwissers en koplampwissers.BLU/BLK (blue/black) zit aan de sleepring en dus aan de claxon-toetsen op je stuur.
Ding gebruikt dus geen massa. (!)
Is dat niet mogelijk het punt? Haal hem eens los en leg hem op de bumper, misscien werkt het dan wel?Overigens zit de claxon prima op die orginele plek, hij zit gewoon achter de voorspoiler. Ik zou de nieuwe daar ook gewoon gezet hebben, knappe steen die dat haalt. Daarbij zijn die hoorns van van ABS dus kunnen ze wel wat hebben.
Schema:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk overigens dat het aansluiten middels een relais ook geen slecht idee is, schakelen middels de originele toeterkabel en dan nog ergens ergens voeding vandaan vissen. Iemand ervaring/ideeën?
tot zover in ieder gaval weer bedankt voor het meedenken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
rudiger schreef : Ik heb ook zoiets soortgelijks gehad met boottoeters. Toen bleek dat ik ze in serie had aangesloten ipv paralel.
/O-O\
+ -
is dus fout /O\ en /O\ is goed... beetje te volgen? Dus allebei van een plus en aarde voorzien en NIET op 1 toeter de plus, op de andere toeter de min en onderling verbinden. Want dan werkte het bij mij niet...
ze zitten precies zoals origineel geschakeld en dus ook volgens het schema, ik heb er alleen nieuwe stekkertjes opgezet want de oude verpulverde toen ik er naar keek. probleem zal dus de massa kunnen zijn zoals baseman opperde óf ze trekken wat veel stroom in vergelijking met de oude claxons
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.