kilometer teller

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 16:04 #1070736 door V700 register
kilometer teller is gemaakt door V700 register
Hoi wie kan mij helpen.
Mijn volvo 940 turbo benzine, heeft af en toe stroom uitval op de controle lampjes van de kilometer teller.
Als ik er tegen klop springen ze wel weer aan. Het vervelende is dat de dynamo ook niet inschakelt als de contole lampjes niet branden.
Ik heb al de grote stekker nagekeken, maar dat is niet het probleem. Want als ik deze los maak gaan niet alle lampjes uit.
Ik wil eens proberen om de printplaat na te kijken. Maar hoe gaat de km teller eruit.
Of heeft iemand dit zelfde probleem ook gehad, en kan je me dan een tip geven hoe ik dit kan oplossen.
In ieder geval al bedankt als iemand mij kn helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 16:17 #1217164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Jouw opmerking mbt de dynamo klopt: Geen lampje, geen veldbekrachtiging en niet laden. Je zou de massa van tellerunit/controlelampjes nog eens kunnen controleren. Zit denk ik achter het paneel links van je linkervoet. Schoppaneel boven je knieen verwijdern (3 torx schroeven) en het paneeltje losmaken (2 schroeven). Voorzichtig uit zijkant dashboard en dorpelpaneel haken. De zwarte draadjes zitten dan op de carosserie geschroefd.
Tellerunit: Om het plexiglas zit een zwarte, metalen omlijsting (lijkt kunststof). Daar zitten links en rechts een gleuf in. Daar moet je met een platte schroevendraaier in om een veer in te duwen. Begin aan één kant, druk de schroevendraaier er in, je kunt het paneel dan (een stukje) naar je toe trekken. Dan de andere kant. Als je er met heel hard trekken (pijnlijke vingertoppen) nog geen beweging in krijgt heb je de veren nog niet ver genoeg ingedrukt. De schroevendraaien (of wat je er voor gebruikt) moet heel plat zijn, anders loopt de zijkant van de schacht vast in de zijkanten van de gleuven en kun je de veer niet ver genoeg indrukken. Bang voor beschadiging van de omlijsting hoef je niet te zijn, want het is metaal. 4 schroeven op de hoeken losdraaien en je kunt de unit naar je toe trekken. Ikzelf maak vaak ook de 2 schroeven iets meer naar buiten (waar de veren op zitten) ook los om krassen op het plexiglas te voorkomen en meer ruimte te hebben om de unit aan te trekken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 16:27 #1217165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km teller
als het aan de massa van de carosserie ligt. dan zouden de lampjes niet aanspringen als ik op de km teller klop.
ik denk zelf ook dat het een massa probleem is. maar waar zit die massa kabel op de teller.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 16:30 #1217166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Massa van carosserie is niet waarschijnlijk zoals je opmerkt. Massa zit denk ik achterop in één van de stekkers. Hiervoor moet de tellerbak eruit. Wat je zou kunnen proberen is bij verwijderde schopplaat op je rug op de bodem van de auto te gaan liggen en proberen via de onderkant bij de stekkers te komen. Ben bang dat je daar te weinig ruimte voor je handen hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 16:43 #1217170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km teller
oke ik zal het nog eens proberen over het weekend.
als het gelukt is laat ik je wat weten. alvast bedankt voor de moeite

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 17:48 #1217183 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic En als je je verveeld
Kun je altijd nog <a href="/node/4418" target="_blank">hier</a> kijken

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC