- Berichten: 8
Ombouw tellerblok: 740 --> 940/960
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2008 21:13 #1070288
door A. Remy
Ombouw tellerblok: 740 --> 940/960 is gemaakt door A. Remy
Hej hej,
Ombouwen van een 740 tellerblok naar een 940-960 tellerblok (dus de meters versteken van plaats en/of de 940-960 meters behouden en de bedrading veranderen indien nodig ...).
Heeft iemand het hier al geprobeerd, of kunnen jullie iemand die het (om alle dubbelzinnigheid uit de wereld te helpen, het voorgaande dus) al gedaan heeft. Of weet er iemand hoe het zou moeten?
Het dashbord van m'n 745 is bovenaan op verschillende plaatsen gekraakt en ook links onder is de hoek er af. Verangen dus, en waarom niet door ene uit een jonge 960 dacht ik zo (kan ook een bigfront in dan denk ik).
Graag jullie overpeinzingen
Wolwo
Ombouwen van een 740 tellerblok naar een 940-960 tellerblok (dus de meters versteken van plaats en/of de 940-960 meters behouden en de bedrading veranderen indien nodig ...).
Heeft iemand het hier al geprobeerd, of kunnen jullie iemand die het (om alle dubbelzinnigheid uit de wereld te helpen, het voorgaande dus) al gedaan heeft. Of weet er iemand hoe het zou moeten?
Het dashbord van m'n 745 is bovenaan op verschillende plaatsen gekraakt en ook links onder is de hoek er af. Verangen dus, en waarom niet door ene uit een jonge 960 dacht ik zo (kan ook een bigfront in dan denk ik).
Graag jullie overpeinzingen
Wolwo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2008 01:13 #1214361
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic dashboard
Even voor de zekerheid: je wilt het oude, hoekige, dashboard vervangen door het modernere 700-900 dashboard (ja, is in de laatste 740's ook geleverd)?
Op de eerste plaats: het vervangen van het dashboard gaat je niet helpen voor een bigfront, als dat je doel is, zal je de relaiskast moeten verplaatsen zoals bij een 960, en daarvoor moet je gedeeltelijk een eigen draadboom maken. Alles kan, maar is veel werk.
We hebben wel iemand in de vereniging gehad, die een 740 had omgebouwd met veel delen uit een V90 of late 960, en die had ook de bovenste helft van het 960-dashboard overgezet. Vanaf de middenconsole naar beneden had hij de oude set, dus de relaiskast op de oude plaats. Past goed, verschil is millimeters, als je niet heel kritisch kijkt zie je het niet.
Wel denk ik, dat je je veel problemen op de hals haalt: Willem V is alleen al met het vinden van de juiste, werkende kilometerteller/snelheidsmeter een maand of wat en minstens vier tellersets bezig geweest, voordat hij de combi van achterassensor en teller weer werkend had. En dat waren allemaal 940-tellers van verschillende bouwjaren...
Daarnaast is het je antuurlijk bekend, dat een 740 een VDO of Yazaki tellerset kan hebben, en dat de kabelboom bij beide anders is. Voor een 940 heb je weer een andere kabelboom, dus ook daar zal je moeten knopen.
Meters overzetten vanuit het oude dashboard zal niet zomaar gaan, ik denk zelfs dat de maten van de meters verschillen, maar in ieder geval verschilt de printplaat, en zou je dus zelf de contactbanen moeten leggen.
Op de eerste plaats: het vervangen van het dashboard gaat je niet helpen voor een bigfront, als dat je doel is, zal je de relaiskast moeten verplaatsen zoals bij een 960, en daarvoor moet je gedeeltelijk een eigen draadboom maken. Alles kan, maar is veel werk.
We hebben wel iemand in de vereniging gehad, die een 740 had omgebouwd met veel delen uit een V90 of late 960, en die had ook de bovenste helft van het 960-dashboard overgezet. Vanaf de middenconsole naar beneden had hij de oude set, dus de relaiskast op de oude plaats. Past goed, verschil is millimeters, als je niet heel kritisch kijkt zie je het niet.
Wel denk ik, dat je je veel problemen op de hals haalt: Willem V is alleen al met het vinden van de juiste, werkende kilometerteller/snelheidsmeter een maand of wat en minstens vier tellersets bezig geweest, voordat hij de combi van achterassensor en teller weer werkend had. En dat waren allemaal 940-tellers van verschillende bouwjaren...
Daarnaast is het je antuurlijk bekend, dat een 740 een VDO of Yazaki tellerset kan hebben, en dat de kabelboom bij beide anders is. Voor een 940 heb je weer een andere kabelboom, dus ook daar zal je moeten knopen.
Meters overzetten vanuit het oude dashboard zal niet zomaar gaan, ik denk zelfs dat de maten van de meters verschillen, maar in ieder geval verschilt de printplaat, en zou je dus zelf de contactbanen moeten leggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam