Waarschuwingslamp verlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 20:51 #1070082
door V700 register
Waarschuwingslamp verlichting is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn dat het waarschuwingslampje van de verlichting blijft branden terwijl alle verlichting inclusief remlichten gewoon werken? Voor de goede orde er hangt geen aanhanger achter de auto.

Groet,

Pieter van Laarhoven

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn dat het waarschuwingslampje van de verlichting blijft branden terwijl alle verlichting inclusief remlichten gewoon werken? Voor de goede orde er hangt geen aanhanger achter de auto.

Groet,

Pieter van Laarhoven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 20:59 #1213227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampjes niet per twee vervangen ?
Kan het zijn dat je kort geleden één lampje hebt vervangen ? Het relais is soms zo gevoelig dat 2 goed werkende lampjes uit verschillende productiebatches of van verschillende fabrikanten er al voor zorgen dat het relais de waarschuwing geeft.Dus bij voorkeur lampjes per twee wisselen, uit het zelfde doosje.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 21:12 #1213230
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic corrosie
Je kunt eens proberende lampjes schoon te maken van oxidatie. Soms is een lampje bijna aan zijn einde dan wordt de weerstand groter. Dus lampjes vernieuwen, geeft niet welk merk als het vermogen van eenzelfde groep maar gelijk is. b.v. niet aan de ene kant 5 Watt en aan de andere 10 Watt
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 21:15 #1213231
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic waarschuwingslampje
Hallo Pieter,
Alles brand..... Ook je eventuele derde remlicht? Heb ik nl. recent gehad.
Gr.,G.J.
Alles brand..... Ook je eventuele derde remlicht? Heb ik nl. recent gehad.
Gr.,G.J.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 21:23 #1213233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterker nog.....
............ook niet een gamma lampje aan de ene kant en een Hella aan de andere kant. Ook als beide 10 Watt zijn, kan de waarschuwingslamp gaan brandenwp001 schreef : b.v. niet aan de ene kant 5 Watt en aan de andere 10 Watt
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2008 22:00 #1213240
door Timen Smit
Zoals al eerder opgemerkt de storing komt vaker voor bij lamjes die geoxideerd zijn of lampjes die bijna aan hun eind zijn.
Beantwoord door Timen Smit in topic Stelling/bewijs
Nee hoor, dan is er iets anders niets goed. Ik heb dit vaker gelezen, ik heb het idee dat zo´n verhaal een eigen leven gaat leiden. Ergens herinner mij nog een verslag op mijn school van een student die zo´n 30 merken lampen heeft onderzocht . (Nu wil dat nog lang niet zeggen dat dat representatief is voor alle merken lampen en alle wattages maar is toch wel een indicatie.) De weerstand van de diverse lampen liep niet verder uiteen dan 5 procent. De grootste verschillen zaten in lampen van de bekende merken onderling maar zoals gezegd binnen een bandbreedte van 5%.Baseman schreef :
............ook niet een gamma lampje aan de ene kant en een Hella aan de andere kant. Ook als beide 10 Watt zijn, kan de waarschuwingslamp gaan brandenwp001 schreef : b.v. niet aan de ene kant 5 Watt en aan de andere 10 Watt
Zoals al eerder opgemerkt de storing komt vaker voor bij lamjes die geoxideerd zijn of lampjes die bijna aan hun eind zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 08:05 #1213263
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet moeillijk
Het is toch niet zo moeilijk ? Als je één lampje hebt verwisseld en het waarschuwingslampje blijft branden terwijl alles werkt is de kans heel groot dat of je een verkeerd lampje (wattage) hebt gemonteerd of de tegenpool van het lampje bijna aan eind is. In beide gevallen is het wel zo gemakkelijk de lampjes per set te wisselen om problemen te voorkomen.Als je niets gewisseld hebt, is oxidatie of een lampje dat bijna aan eind is waarschijnlijker en kun je beter daar zoeken. Let op: de stromen door de verlichting van de ene helft van de auto worden met de andere helft vergeleken, maar het is niet zo dat alles precies gespiegeld is. Bij sedan achterlichten bijvoorbeeld, wordt de binnenste lamp (in kofferdeksel) vergeleken met de buitenste lamp (in carrosserie) aan de andere kant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 17:34 #1213315
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massaverbinding
Heb ik recent ook gehad. Ook lampjes wisselen hielp niet of maar tijdelijk. Uiteindelijk heb ik alle stekkerverbindingen van de lampen rondom schoongemaakt en het euvel was verholpen toen ik de massaverbindingen van de achterlichten onder handen had genomen. Schuifschoentjes losgehaald, strak gezet en schoongemaakt en weer goed op de lipjes van de massastrip van de achterlichtunits geschoven. Het verdient ook aanbeveling om de schuifcontacten van de lamphoudertjes ,die je uit de lichtunit draait als je een lamp moet verwisselen, goed schoon te maken!
Groet, Rob
Groet, Rob
Moderators: Jerry Stam