hete startmotor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 00:24 #1070022
door V700 register
hete startmotor is gemaakt door V700 register
Beste mensen,

Is het normaal dat na een rit de startmotor zeer heet aanvoelt. Heb een maand geleden een nieuwe startmotor gemonteerd gekregen omdat de oude niets meer deed. Nu heb ik hetzelfde probleem met de nieuwe. Alles brand maar de startmotor geeft geen kik. Na wachten wil hij wel weer draaien. Wie weet wat dit nu weer zou kunnen zijn?

Is het normaal dat na een rit de startmotor zeer heet aanvoelt. Heb een maand geleden een nieuwe startmotor gemonteerd gekregen omdat de oude niets meer deed. Nu heb ik hetzelfde probleem met de nieuwe. Alles brand maar de startmotor geeft geen kik. Na wachten wil hij wel weer draaien. Wie weet wat dit nu weer zou kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 00:37 #1212990
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Kooij
Je zou bijna
Hallo Kooij
Je zou bijna gaan denken, dat de startmotor meeloopt, als de motor loopt. Omdat de startmotor nieuw is, zou ik eens controleren of er op de draad naar het startrelais (dat kleinere cilindervormige ding op de startmotor) continu 12 volt staat. Dat zou niet mogen, maar er wel voor zorgen, dat het startrelais niet "loslaat".
Groetjes
Mathy
Je zou bijna gaan denken, dat de startmotor meeloopt, als de motor loopt. Omdat de startmotor nieuw is, zou ik eens controleren of er op de draad naar het startrelais (dat kleinere cilindervormige ding op de startmotor) continu 12 volt staat. Dat zou niet mogen, maar er wel voor zorgen, dat het startrelais niet "loslaat".
Groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 07:55 #1212999
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Niet starten?
He hallo,

misschien dat je in <a href="/node/21354" target="_blank">dit draadje</a> iets kan vinden, het klonk mij redelijk bekend in de oren nl!
Behalve dat mijn startmotor niet warm werd, maar daar heeft Mathy al een heel plausibel antwoord op gegeven.

Gulle Groet,

misschien dat je in <a href="/node/21354" target="_blank">dit draadje</a> iets kan vinden, het klonk mij redelijk bekend in de oren nl!
Behalve dat mijn startmotor niet warm werd, maar daar heeft Mathy al een heel plausibel antwoord op gegeven.

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 08:15 #1213000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oude
Grote kans dat de oude daardoor kapot is gegaan. Met het vervangen van de startmotor is het gevolg wel aangepakt maar de oorzaak (waarschijnlijk continu 12V op het relais) niet. Zou dit even checken, anders krijg je binnenkort weer een nieuwe. Je zou natuurlijk hiermee ook terug kunnen gaan naar de garage, als ik het begrijp hebben zij het probleem voor je proberen op te lossen ? Mi heb je dan nog garantie op de reparatie. Maar hierover wel eerst even afspraken voordat de mannen beginnen. Dat kan vervelende discussies over geld voorkomen. En je kunt, als het je niet aanstaat, dan nog kiezen het zelf te doen of ergens anders.kooij563 schreef : Heb een maand geleden een nieuwe startmotor gemonteerd gekregen omdat de oude niets meer deed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 08:24 #1213001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blauwgroene draad!
Vanuit de motorkabelboom loopt een blauwgroen draadje naar het startrelais op de startmotor.
1. Sleutel van het contactslot in de "contact"-stand: er mag GEEN spanning op dat draadje staan.
2. Sleutel in de "start"-stand": er moet 12V op staan.
Als er bij (1) WEL spanning op staat, dan zul je de hele kabelboom vanaf startrelais via de connector op de linkerveerpoot via de linker A-stijl via de connector voor een evenuele automaat tot en met startslot moeten gaan controleren op een verkeerd contact.
Groeten,
Lieme Huib (helaas ervaringsdeskundige...)
1. Sleutel van het contactslot in de "contact"-stand: er mag GEEN spanning op dat draadje staan.
2. Sleutel in de "start"-stand": er moet 12V op staan.
Als er bij (1) WEL spanning op staat, dan zul je de hele kabelboom vanaf startrelais via de connector op de linkerveerpoot via de linker A-stijl via de connector voor een evenuele automaat tot en met startslot moeten gaan controleren op een verkeerd contact.
Groeten,
Lieme Huib (helaas ervaringsdeskundige...)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 10:49 #1213009
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekend probleem
Als de startmotor mee blijft draaien met de motor en heet wordt is het contactblok aan je contactslot slecht.
Je kunt kijken voor een tweedehands maar een nieuwe bij de dealer is dacht ik een 65 euro.
Ook is na de reparatie niet verder gekeken dan de neus lang is en is de nieuwe startmotor waarschijnlijk zo goed als overleden.
Succes.

Je kunt kijken voor een tweedehands maar een nieuwe bij de dealer is dacht ik een 65 euro.
Ook is na de reparatie niet verder gekeken dan de neus lang is en is de nieuwe startmotor waarschijnlijk zo goed als overleden.
Succes.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2008 14:02 #1213017
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mee draaien startmotor
Het probleem zit waarschijnlijk in je contactslot zoals al eerder aangegeven is.Het gevolg is dat de startmotor na het starten niet loskomt.De startmotor word nu aangedreven door de motor.De wikkelingen van de startmotor zijn voor dit veel hogere toerental niet gemaakt en komen naar buiten met alle gevolgen van dien.
Moderators: Jerry Stam