geen vonk op een b20 motor uit 1968
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2008 12:23 #1069894
door V700 register
geen vonk op een b20 motor uit 1968 is gemaakt door V700 register
hallo ,
ik was bezig met een 144 uit 1968, de auto heeft jaren stilgstaan en de motor zat vast,
die is weer los, maar ik krijg geen vonk uit de bobine,heb inmiddels een andere bobine er op gezet
er komt maar een miniscuul geel vonkje uit en geen blauwe flits.
als ik de 2 draden van de bobine afpak en daar een lampje tussen zet gaat dat lampje wel knipperen als ik de wagen start.
de kabel die naar de verdeler gaat geeft tegen de massa ook een zeer klein vonkje.
op de bougies komt helemaal geen vonk.
zou het de condensator kunnen zijn? de contactpunten onderbreken wel.(anders knipperde dat lampje niet,lijkt me).
wie oh wie weetwat er evt aan de hand zou kunnen zijn.
met vr groet
abco
ik was bezig met een 144 uit 1968, de auto heeft jaren stilgstaan en de motor zat vast,
die is weer los, maar ik krijg geen vonk uit de bobine,heb inmiddels een andere bobine er op gezet
er komt maar een miniscuul geel vonkje uit en geen blauwe flits.
als ik de 2 draden van de bobine afpak en daar een lampje tussen zet gaat dat lampje wel knipperen als ik de wagen start.
de kabel die naar de verdeler gaat geeft tegen de massa ook een zeer klein vonkje.
op de bougies komt helemaal geen vonk.
zou het de condensator kunnen zijn? de contactpunten onderbreken wel.(anders knipperde dat lampje niet,lijkt me).
wie oh wie weetwat er evt aan de hand zou kunnen zijn.
met vr groet
abco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2008 15:20 #1212479
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij zo'n oud beestje zijn
Bij zo'n oud beestje zijn er vaak contactovergangsweerstanden die de problemen veroorzaken. dat kan vanalles zijn vanaf de accu, het contactslot , enz. Ik kan het weten want ik heb zelf een 144 uit '73
Ik zou beginnen met even rechtsreeks een draad te leggen vanaf de accu naar de bobine. Daarmee stel je zeker of het in het laagspanningsdeel voor de bobine zit.
Helpt dat niet, dan zou ik eens naar de contactpunten kijken, misschien zit daar wel een hoop stof/rotzooi tussen. Ook kun je eventueel even de condensator loshalen. Als het dat zou zijn (verwacht ik niet) dan zo niet gaan rijden anders zijn al snel je contactpunten weg.
Als dat allemaal niet helpt zit het in het hoogspanningsdeel. Dan even de verdeelkap en rotor reinigen.
Maar ik vermoed dat rechtstreeks een draad vanaf de accu wel een oplossing geeft. En ja, dan wordt het nog puzzelen waar ergens die overgangsweerstand zit...
 
Ik zou beginnen met even rechtsreeks een draad te leggen vanaf de accu naar de bobine. Daarmee stel je zeker of het in het laagspanningsdeel voor de bobine zit.
Helpt dat niet, dan zou ik eens naar de contactpunten kijken, misschien zit daar wel een hoop stof/rotzooi tussen. Ook kun je eventueel even de condensator loshalen. Als het dat zou zijn (verwacht ik niet) dan zo niet gaan rijden anders zijn al snel je contactpunten weg.
Als dat allemaal niet helpt zit het in het hoogspanningsdeel. Dan even de verdeelkap en rotor reinigen.
Maar ik vermoed dat rechtstreeks een draad vanaf de accu wel een oplossing geeft. En ja, dan wordt het nog puzzelen waar ergens die overgangsweerstand zit...
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2008 15:45 #1212480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
En als dat niet helpt controleer dan even of je massa van de massa van motor naar chassis nog goed is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2008 15:45 #1212481
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic massa
er zijn vele mogelijke pijnpunten zoals reeds aangegeven. Maaruh, hoe is de massakabel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam