Raadsel gordelverklikker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2008 21:06 #1069625
door V700 register
Raadsel gordelverklikker is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Omdat het weer eens tijd was, heb ik de Blauwe Engel weer eens voorzien van een set andere stoelen. Ik had al drie jaar een set boven liggen, gekregen van Willem van Strik.
Na het inbouwen bleef de verklikker constant knipperen en tikken. Geen pretje voor een semi-ADHD'er.
Ik heb het circuit op verschillende plaatsen kortgesloten, maar het ding bleef me sarren.
Omdat de gordelvangers niet zo mooi waren, heb ik ze vervangen. Eerst die van mijn bestuurdersstoel. Het ding bleef knipperen. De volgende dag de gordelvanger van de passagiersstoel vervangen. Einde knipperklikgedoe.
Ik weet niet hoe het kan. Ik heb echter het idee dat het systeem dus ook de gordelvanger van de passagiersstoel controleert. Het ding was namelijk dusdanig defect, dat er geen gordel meer in kon.
Ik hoef heus geen gordel in de gordelvanger van de passagiersstoel te stoppen om het geklik kwijt te raken.
Raar verhaal toch?
Omdat het weer eens tijd was, heb ik de Blauwe Engel weer eens voorzien van een set andere stoelen. Ik had al drie jaar een set boven liggen, gekregen van Willem van Strik.
Na het inbouwen bleef de verklikker constant knipperen en tikken. Geen pretje voor een semi-ADHD'er.
Ik heb het circuit op verschillende plaatsen kortgesloten, maar het ding bleef me sarren.
Omdat de gordelvangers niet zo mooi waren, heb ik ze vervangen. Eerst die van mijn bestuurdersstoel. Het ding bleef knipperen. De volgende dag de gordelvanger van de passagiersstoel vervangen. Einde knipperklikgedoe.
Ik weet niet hoe het kan. Ik heb echter het idee dat het systeem dus ook de gordelvanger van de passagiersstoel controleert. Het ding was namelijk dusdanig defect, dat er geen gordel meer in kon.
Ik hoef heus geen gordel in de gordelvanger van de passagiersstoel te stoppen om het geklik kwijt te raken.
Raar verhaal toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 10:37 #1211542
door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Electronica...
Rara dingen electronica! In mn 940 zit het standaard. Bij mij knippert die meestal. Met pielen aan de gordelvanger gaat die soms uit. Als mijn vriendin rijdt knippert die nooit. (En ja, ik draag ook mijn gordel). Het grappige is wel dat je zodra je knipperlicht aanzet hij op het zelfde tempo meegaat tikken en knipperen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 12:10 #1211544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa?
massaprobleem? Maar ja, waar dan...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 13:53 #1211550
door V700 register
Richting aangeven heeft gelukkig wel voorrang boven de "u heeft uw gordel niet om"-melding, anders ziet het er van buiten weer zo onrustig uit.....
Beantwoord door V700 register in topic Valt mee.
Zo vreemd is dat niet, aangezien dat hetzelfde relais is.Als je denk met het verwijderen van het relais van het getik af te zijn, zul je in de toekomst met de handen uit het raam richting aan moeten geven. Die doen het dan ook niet meer, net als de alarm-lichten, die ook via dat relais lopen.deSjef schreef : Het grappige is wel dat je zodra je knipperlicht aanzet hij op het zelfde tempo meegaat tikken en knipperen...
Richting aangeven heeft gelukkig wel voorrang boven de "u heeft uw gordel niet om"-melding, anders ziet het er van buiten weer zo onrustig uit.....

08-09-2008 13:52 #1211675
door Jan Huijsmans
Nee hoor, gewoon standaard storingkje, die ontstaat door doorgezakte stoelen.
Onder de bijrijdersstoel zit een extra schakelaar tussen het 'gaas' van de zitting en het frame. Als iemand op de stoel gaat zitten wordt het gaas ingedrukt, waardoor de schakelaar contact maakt en het contact door de gordelvanger mogelijk maakt. Zodra de sluiting in de vanger stoppen het probleem oplost is de schakelaar onder de stoel de storing. (gewoon lichter afstellen/vervangen)
Als ie zelfs met gordel in de sluiting blijft knipperen, dan heb je een massa lek voor de gordel sluiting. (detectie is op basis van schakeling naar massa)
Bij de bijrijder is deze verklikker overigens meestal uitgeschakeld. De gemiddelde handtas weegt genoeg om de schakelaar onder de zitting contact te laten maken.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Neu
Volvo Project schreef : Ik hoef heus geen gordel in de gordelvanger van de passagiersstoel te stoppen om het geklik kwijt te raken.
Raar verhaal toch?
Nee hoor, gewoon standaard storingkje, die ontstaat door doorgezakte stoelen.
Onder de bijrijdersstoel zit een extra schakelaar tussen het 'gaas' van de zitting en het frame. Als iemand op de stoel gaat zitten wordt het gaas ingedrukt, waardoor de schakelaar contact maakt en het contact door de gordelvanger mogelijk maakt. Zodra de sluiting in de vanger stoppen het probleem oplost is de schakelaar onder de stoel de storing. (gewoon lichter afstellen/vervangen)
Als ie zelfs met gordel in de sluiting blijft knipperen, dan heb je een massa lek voor de gordel sluiting. (detectie is op basis van schakeling naar massa)
Bij de bijrijder is deze verklikker overigens meestal uitgeschakeld. De gemiddelde handtas weegt genoeg om de schakelaar onder de zitting contact te laten maken.

Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam