zekering binnenverlichting te zware zekering. nieuw kabel in het dak! gemaakt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
het ene is nog niet opgelost en het volgende probleem is weer gevonden.
De zekering van de binnen verlichting brand door. Kortsluiting.
Maar ik kan niets vinden
Ik heb alle deur schakelaars los gehad maar nog steeds dit probleem.
Met een zwaardere zekering heeft hij het 2 dagen gedaan maar die zat hierna bijna helemaal vast gesmolten.
wie heeft er een tip?
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een tip: De zekering zit er om een circuit te beveiligen tegen overbelasting. Vervang deze nooit (meer) door een zwaardere zekering, tenzij je weet dat dat nodig is, omdat je ergens een koelkast hebt aangesloten. Zelfs dat laatste bij voorkeur via een aparte draad en niet door verhoging van de zekeringwaarden.mvdijck schreef : Met een zwaardere zekering heeft hij het 2 dagen gedaan maar die zat hierna bijna helemaal vast gesmolten.
Trek alles wat aangaat aan binneverlichting los en zet de originele zekering weer terug.
Trek 1 voor een de deuren open en plug tussendoor steeds een lampje meer aan. Als ie ploft, is of het circuit overbelast (welk lampje erin hóórt staat in je boekje) of heb je kortsluiting.
Lastige zoektocht, toch succes.Schema hebben? Mail even een adres en bouwjaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kabel en zekering (30amp) worden heet. Mag eigenlijk maar 10 in maar die klapt meteen.
Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben zo vrij geweest het naar je registratiemailaccount te sturen, chello. Vragen over het schema graag hier en niet per mail.
Succes.
Overigens nog een uitgebreider schema, van 38 mb. Als je met het schema wat je nu hebt niet voldoende uit de voeten kan, moeten we even een truc bedenken hoe ik die naar je toe kan krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
als ik het andere nodig heb kun je het misschien op ftp server droppen>

thnx
Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu is de kabel die naar achterloopt, via de deurstijl omhoog naar het hemellicht en naar de leeslampjes door gebrand. er zit kortsluiting vanaf de stekker in de deurstijn naar boven.
voor bij de zekering de boosdoener los geknipt. het lampje van het handschoenkastje en de klok werken weer.
de ander plus kabel komt van de zekeringkast en gaat naar een verdeel blok. Op het schema (33/219) In-car Harness, hier gaat hij verder in vijf richtingen (volgens het schema) maar... waar kan ik dit verdeel blok vinden?
zit hij ingetaped in de kabelboom? Hier is na doormeten ook nog ergens kortsluiting. Wie weet waar het verstopt zit.
Volgens het schema Cable harness routing in car zit het knooppunt in de kabel 33/219.
Iemand nog tips over dit knooppunt? los peuteren maar?
Ik zal een nieuwe kabel moeten leggen. De vraag is alleen tot hoever.
dank voor jullie hulp!
martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-