signaal versterkers B6254F

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 22:26 #1066313 door V700 register
signaal versterkers B6254F is gemaakt door V700 register
In de vakantie wat problemen gehad met de auto: afslaan en codes 1-1-3 en 1-1-5. Iets met de signaalversterker of een rottig contact volgens de dealer in Goes.
Inmiddels merk ik dat om de paar seconden de motor een slag mist. Vooral bij hogere snelheid (buiten de stad) is het net of zij elke 5 of 10 seconden een arbeidsslag overslaat. Ik stel ook vast dat de benzinemeter net zo hard naar links gaat als een baksteen in een emmer water. Nou ben ik genegen een en ander te vervangen maar ik heb geen enkel idee wat zo'n signaalversterker mag kosten. Een prijs voor bougies kan ik mee leven maar die elektra-dingen ...
Wie o wie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 02:09 #1207830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De eindtrap ?
Hoi Mark, Bedoel jij de twee eindtrappen van de ontsteking die links en rechts van het inlaatspruitstuk zijn gemonteerd ?In dat geval heb ik er nog wel één voor jou liggen.Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 09:52 #1207832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
Die dingen bedoel ik maar hoe komt die in Dronten? Ik PB wel even.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 16:04 #1207849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanvulling
Ik rij met deze temperaturen regelmatig met de ECC aan. Soms beeld ik mij in dat ik dan de compressor voel schakelen tijdens het rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 16:17 #1207850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voelen
hoe het bij 960s hoort weet ik niet

bij 940's kun je het inschakelen van de compressor ook voelen. schijnt normaal te zijn, hoewel ik uit sommige draadjes hierover wel het idee heb dat het duidelijker voelbaar is als het systeem wat leeg begint te raken (maar heb zelf geen ervaringen met het verschil voor-na vullen) 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 16:18 #1207851 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Koelkast
Hallo Mark

MSuidgeest schreef : Ik rij met deze temperaturen regelmatig met de ECC aan. Soms beeld ik mij in dat ik dan de compressor voel schakelen tijdens het rijden.

Dat lijkt me normaal gedrag. De compressor in je koelkast loopt ook niet continu. En iets dat volgens de overlevering zorgt voor 10% extra brandstofverbruik merk je echt wel.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 23:46 #1207853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijkt mij ook normaal
Maar ik zit al een tijdje met storingscodes die voor alsnog spontaan komen en weggaan na resetten van de OBD. En een tip van de garage in Goes bracht mij op het idee dat de eindtrap(pen) kapot zouden kunnen zijn of ergens een rottig contactje.
Voelen van inschakelen zou kunnen maar niet elke 5 of 10 seconden.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 17:48 #1207948 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lelystad
Mocht dat niet zo snel lukken, en dit nog actueel zijn: ik heb er nog een tweetal van liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 18:27 #1207951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt Willem
Die houden we even vast (net als de verlichtingschakelaar van een tijdje terug die het weer doen na reparatie).
Ik kreeg vandaag een belletje van Bart Sn. en die had enkele tips en suggesties die ik deze week wil gaan proberen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 23:18 #1207983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tip gehad van Bart
U kent natuurlijk <a href="/node/17480">dit</a> verhaal.
Na het avondeten ben ik maar weer aan de knutsel gegaan en heb om de aanzuigbuis van de 2e cilinder een nieuwe slangklem gemonteerd. Bart kwam met het idee dat de motor wel een valse lucht zou kunnen aanzuigen en daarom te rijk gaat inspuiten en tegen het eind aan gaat lopen van de lambdasonde-regelbereik.
Ik meende te zien dat de klemring van de 2e cilinder dus minder goed vast zat dan die andere 5 dus daar ben ik gaan kijken. Op advies heb ik wat WD40 gespoten rond de rubber stukken van de inlaat (Bart beveelde remmenreiniger aan maar dat heb ik niet en WD40 is ook brandbaar). Ik heb niet gemerkt dat WD40 naar binnen werd gezogen tijdens stationair draaien. Na afloop een ritje gemaakt van 25 km en gekeken wat er gebeurt bij 90 op de CC. De motor loopt mooi en hikte eigenlijk niet tijdens de rit. Halverwege de CC aangezet en dat voel je toch wel een beetje.
Tot zover maar weer. Eerst maar weer tanken want dat is ook wat sneller gegaan dan ik zou willen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC