waar dient dit relais voor? (met foto)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2008 20:35 #1066157
door V700 register
waar dient dit relais voor? (met foto) is gemaakt door V700 register
Ik heb naast (net boven) mijn accu 2 de identieke relais zitten (of beter gezegd bungelen)
Vandaag tijdens een rit door zeer hevige regen begon de auto echt flink te bokken en nog meer te schudden dan dat hij al doet.
Ben bij thuiskomst even gaan zoeken en zag wat water bij de accu en ook op deze relais. Ik heb de relais even opgemaakt en ondekte dat ze beide zijn aangetast door vocht.
Weet iemand waar ze voor dienen, ik kan ze niet terugvinden in de schema's. Ik heb een AMS lpg installatie, is het hier onderdeel van?
De volgde beschrijving staat op de blokjes:
VOLVO
V23134-K52-X249PN 47221012V Zijn ze gewoon bij de dealer te krijgen,dat iemand weet?
Vandaag tijdens een rit door zeer hevige regen begon de auto echt flink te bokken en nog meer te schudden dan dat hij al doet.
Ben bij thuiskomst even gaan zoeken en zag wat water bij de accu en ook op deze relais. Ik heb de relais even opgemaakt en ondekte dat ze beide zijn aangetast door vocht.
Weet iemand waar ze voor dienen, ik kan ze niet terugvinden in de schema's. Ik heb een AMS lpg installatie, is het hier onderdeel van?
De volgde beschrijving staat op de blokjes:
VOLVO
V23134-K52-X249PN 47221012V Zijn ze gewoon bij de dealer te krijgen,dat iemand weet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2008 10:32 #1206793
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Airco?
Op die plek die jij noemt zitten bij mij twee (Bosch) relais voor mijn airco! Maar of die van jou daar ook voor zijn? Je zou natuurlijk de draadjes eens kunnen volgen en kijken waar deze naartoe gaan!
Gulle Groet,
Gulle Groet,
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2008 11:21 #1206801
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic GEWOON RELAIS
Dit zijn heel gewone relais. Als je de onderzijde bekijkt zul je de aansluitingen 30,85,86 en 87 vinden.
85 en 86 zijn de aansluitingen voor de stuurspanning. 30 en 87 worden verbonden als er stuurspanning is. Aan 30 en 87 zal vermoedelijk een ventilator zitten. Dit type kan zo´n 30A schakelen.
85 en 86 zijn de aansluitingen voor de stuurspanning. 30 en 87 worden verbonden als er stuurspanning is. Aan 30 en 87 zal vermoedelijk een ventilator zitten. Dit type kan zo´n 30A schakelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2008 09:49 #1206953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
Hoi Timen,
Je hebt gelijk ze hebben de aansluiting-nummers die jij noemt, en de bedrading loopt voor een deel naar de ventilator van de airco.
Het viel mij op dat de motor stationair veel hoger in toeren loopt (ca' 300 toeren hoger), zowel op gas als benzine, wanneer ik zonder de relais de motor start.
Je hebt gelijk ze hebben de aansluiting-nummers die jij noemt, en de bedrading loopt voor een deel naar de ventilator van de airco.
Het viel mij op dat de motor stationair veel hoger in toeren loopt (ca' 300 toeren hoger), zowel op gas als benzine, wanneer ik zonder de relais de motor start.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2008 21:06 #1207073
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stotteren
Over dat stotteren: bij hevige regenval kan er soms water tussen parafan en motorkap door sijpelen direct op de verdelerkap en de bougiekabels.
Remedie op mijn auto was: rubber met glycol insmeren om het weer soepel te maken en de naad achter de motorkap af te sluiten.
Verder: de verdelerkap en bougiekabels losgehaald, de zwartekap verwijderd, eronder de kap netjes schoongepoetst, kabels schoon gepoetst
Binnenkant van de verdelerkap: schoon gepoetste en contactstiften vrij geschraapt van corrosiesporen
rotor: corrosiesporen verwijderd.
alles weer gemonteerd: nooit meer last gehad.
Remedie op mijn auto was: rubber met glycol insmeren om het weer soepel te maken en de naad achter de motorkap af te sluiten.
Verder: de verdelerkap en bougiekabels losgehaald, de zwartekap verwijderd, eronder de kap netjes schoongepoetst, kabels schoon gepoetst
Binnenkant van de verdelerkap: schoon gepoetste en contactstiften vrij geschraapt van corrosiesporen
rotor: corrosiesporen verwijderd.
alles weer gemonteerd: nooit meer last gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2008 14:59 #1207196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de tip
bedankt voor de tip!
Maar het lag dit keer niet aan de verdeelkap of bougiekabels, hier was dit keer geen nattigheid te bekennen. Ook de verdeelkap is recent schoongemaakt etc.
Toen ik de auto net in mijn bezit kreeg had ik wel zo'n zelfde soort probleem. Het lag toen aan een versleten rubberen slangetje van de ruitenwisser vloeistof, die op de verdeelkap lekte, dit had inderdaad de zelfde gevolgen.
Het was nu alleen maar nat in de buurt van de accu.
De relais zijn trouwens inmiddels vervangen en zo geplaatst dat er geen water meer in kan komen, ik hoop dat het nu is opgelost...
Maar het lag dit keer niet aan de verdeelkap of bougiekabels, hier was dit keer geen nattigheid te bekennen. Ook de verdeelkap is recent schoongemaakt etc.
Toen ik de auto net in mijn bezit kreeg had ik wel zo'n zelfde soort probleem. Het lag toen aan een versleten rubberen slangetje van de ruitenwisser vloeistof, die op de verdeelkap lekte, dit had inderdaad de zelfde gevolgen.
Het was nu alleen maar nat in de buurt van de accu.
De relais zijn trouwens inmiddels vervangen en zo geplaatst dat er geen water meer in kan komen, ik hoop dat het nu is opgelost...
Moderators: Jerry Stam