IGNS - aansluiting?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 11:48 #1066002 door Miquel Engelen (GAST)
IGNS - aansluiting? is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo Volvoisten,

Aangezien het lekker weer is en ik een dagje vrij heb, dacht ik kom laat ik eens die luxe carkit gaan inbouwen.
Nu staat er in de handleiding hoe ik de 4 draadjes moet aansluiten, MAAR..... ik moet één van de draadjes op mijn 'IGNS - aansluiting' van mijn auto zetten.
Nu denkt ik dat het een afkorting is van 'ignision' (schrijf je dat zo?), maar welk draadje is dat dan? Ik neem aan ergens bij het contactslot, maar daar zitten een heuleboel draadjes!
Kan iemand me uit de brand helpen??

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 11:52 #1205851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euh,...
...in normaal nederlands noem ik dat de draad waar spanning op komt, in stand 1 van het contactslot.
Meestal is dat de gele draad naar je radio. (Nokia CARK91 toevallig?) en die kun je dus ook daar oppikken.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 11:58 #1205853 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic CK-7W
Hoi Bas,

Nee het is een CK-7W die ik al een tijdje in de kast heb liggen.
Maar als de carkit via dat draadje voeding krijgt, waarom moet er dan ook nog een draadje op een constante 12V aangesloten worden? Of ben ik nu héél dom??

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 12:27 #1205855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic constante voeding
wordt vaak gebruikt om instellingen in een geheugenchipje vast te houden (bijv. radiozenders). kost weinig energie, dus geen probleem als je de auto 8 weken niet gebruikt.

stroomdraad via contact wordt van gebruikt om grotere verbruikers te schakelen/voeden. bijv. antenneversterkers of de lader van je telefoon. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 12:41 #1205857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, hoor.

Miquelangelo1969 schreef : Maar als de carkit via dat draadje voeding krijgt, waarom moet er dan ook nog een draadje op een constante 12V aangesloten worden? Of ben ik nu héél dom??

Helemaal goed.
Ik heb aan mijn CARK91 5 draden:Rood = voedingZwart = massaGeel = accessoirestand, tbv opladen. (overigens is er niets tegen, om die met een zekringetje aan je accu te hangen, maar als je 2 maanden op vakantie bent, zou de standbij wel eens je accu leeg kunnen trekken, hoewel......)Groen = telefoonmute, dacht ikde 5de, weet ik niet, maar alles werkt.

In jouw geval: Hiero, de <a href=" nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_CK-7W_UG_en.pdf " target="_blank">handleiding
pagina 15 en 16.
Zwart aan massa, rood op constante plus, geel op telefoonmute van de radio indien aanwezig en de blauwe hoef je niet aan te sluiten, maar kan wel, dan schakelt de carkit uit. Deze sluit je dan aan op de geschakelde plus , dus die van de radio/accessoire stand.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 12:44 #1205858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee

Miquelangelo1969 schreef : Maar als de carkit via dat draadje voeding krijgt, waarom moet er dan ook nog een draadje op een constante 12V aangesloten worden? Of ben ik nu héél dom??

is dat om ook te kunnen bellen als de auto uit staat?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 12:45 #1205859 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Bedankt!
Daar ga ik wel uit komen!
Heel hartelijk dank mijne heren! Kan ik toch nog even in het zonnetje gaan knutselen!
&#160;
Gulle Groet,
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 12:49 #1205861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

mbroeren schreef :

is dat om ook te kunnen bellen als de auto uit staat?

.
Dat wil zeggen, je hebt 1 massa en twee plusdraden, waarvan er 1 geschakeld is.Als je diegene die op de accessoirestand zit, lostrekt, schakelt de carkit niet meer uiit en kun je dus inderdaad door blijven bellen.Bij mijn Nokia werkt dat, zo te zien bij deze CW-nogwat ook.
Kan handig zijn. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 19:58 #1205882 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Standjes
Hallo Bas

Baseman schreef : ...in normaal nederlands noem ik dat de draad waar spanning op komt, in stand 1 van het contactslot.

Ik weet dat je redelijk wat met de electronica in je auto doet, maar waarom heb je ontsteking nodig op stand I? Normaalgesproken zit die volgens mij op stand II. 
Dat je de carkit op stand I aansluit begrijp ik. Ik vind het al lastig, dat ik de motor moet laten lopen om de ramen dicht te maken.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 20:28 #1205888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik niet.

Mathy schreef : Ik weet dat je redelijk wat met de electronica in je auto doet, maar waarom heb je ontsteking nodig op stand I? Normaalgesproken zit die volgens mij op stand II.

Dat Nokia dat nou eenmaal zo noemt, kan ik helaas niet helpen. met IGNS wordt de draad bedoeld die spanning krijgt, bij het op contact zetten (dus vanuit 0 in stand I draaien) van de contactsleutel. 
Ignition heb je pas bij draaiende motor, met de sleutel in RUN KPII positie.
Mijn SC-700 doet het op stand I, werkt prima, de CARK91 dan dus ook. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC