Ik kom een steker te kort, of heb ik hem over?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de engelse klep, zit een 8-polige en een 4 polige.De twee draden die ik overhoud (die ik overigens niet kan traceren in de klep zelf, wat ook raar is) zijn rose (PNK) en wit-bruin(W-BN)
Iemand een idee, welek extra functie er in de engelse klep zit (zat) en of het de moeite is, dit te herstellen?Het zou een lampje in de klp geweest kunnen zijn, bijvoorbeeld, maar dan kloppen de kleuren niet, of een drukknop om de klep te ontgrendelen of zo, dat lijkt me dan wel weer handig.
Iemand?
Ik zal proberen straks een plaatje te schieten. Uiteraard heb ik de schema's al bekeken, maar kan het verschil niet vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
aansluiten en roze en/of wit-bruin met massa verbinden. als dat niets oplevert, met plus verbinden ?
als je zegt dat je die draadjes verder niet in de klep terug kunt vinden, ga ik er vanuit dat je de bekleding al verwijderd hebt. klopt dit ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
de ruitenwissermotor is mijn eigen motor, de handgreep ook, de bekleding heb ik overgezet.Dus ja, die is los geweest.henk 940LPT schreef : als je zegt dat je die draadjes verder niet in de klep terug kunt vinden, ga ik er vanuit dat je de bekleding al verwijderd hebt. klopt dit ?
Aansluiten, tsja, dat is een optie........ ik zal eens kijken en meten, als de kleine te bed ligt.
- V700 register
- Nieuw lid
-

just to be sure
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Als ik naar het schema van de 1995 940 kijk, kom ik die kleur combinatie alleen tegen bij het alarm.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is weer intressant.Ik meende wel gezien te hebben dat er een alarm in zat, maar zeker weten doe ik dat niet.Willem V. schreef : ....kom ik die kleur combinatie alleen tegen bij het alarm.
Rest wel de vraag, waar gaan ze naartoe.Ik heb de draden getelt, die uit de kabelboom komen in de klep zelf, en dat zijn er evenveel als de draden in de connectors die in mijn plafond zitten.
My best guess, is dat ze ergens zijn afgeknipt en afgetaped of zo......
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de originele klep, zitten drie contrastekers op een railsje achter het plastic paneel van de binnenbekleding.In de engelse 4.De vierde is geel van kleur, wat er in hoor, is me totaal onduidelijk De draden die eraan zitten is wit-bruin (W-BN) en zwart (SB). Ja, Inderdaad, 1 van de twee die ik over heb.De ander, de rose draad, zat inderdaad dubbelvevouwen op de kabelboom, afgetaped en wel.Baseman schreef : My best guess, is dat ze ergens zijn afgeknipt en afgetaped of zo......
Rest natuurlijk nog de vraag wat het precies is.Ik ga nogmaals het schema bekijken, daar heb ik nog geen tijd voor gehad omdat ik net terug ben van een ritje Deventer, voor 5 Hydra's.......

- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je me vertellen wélk schema het is?Bij voorkeur de bestandsgrootte in kB en volledige naam (mits ongewijzigd van origineel), en welke pagina?Willem V. schreef : Als ik naar het schema van de 1995 940 kijk....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou dit ook het geval kunnen zijn?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor het meedenken, maar dat zou in mijn geval een 4de remlicht worden dan.Zowel de oude klep, als de nieuwe hadden een derde remlicht bij de wisserarm.Holzken schreef : in mijn geheugen gravend dacht ik jaren geleden een klep te hebben omgezet die voorbedraad was voor een derde remlicht.
Zou dit ook het geval kunnen zijn?
Helaas.............