Ik kom een steker te kort, of heb ik hem over?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 12:09 #1065833 door V700 register
Ik kom een steker te kort, of heb ik hem over? is gemaakt door V700 register
Ik heb zaterdag een achterklep opgehaald bij Wytze, en die zondag overgezet in mijn eigen 945.Nu dacht ik dat alles plug en play was, maar er bleken aan de draadboom van de engelse achterklep twee contra-stekers te zitten. Op zich zaten die aan mijn eigen klep ook, maar dat was een (ik dacht) 8 polige en tweepolige.
Aan de engelse klep, zit een 8-polige en een 4 polige.De twee draden die ik overhoud (die ik overigens niet kan traceren in de klep zelf, wat ook raar is) zijn rose (PNK) en wit-bruin(W-BN)
Iemand een idee, welek extra functie er in de engelse klep zit (zat) en of het de moeite is, dit te herstellen?Het zou een lampje in de klp geweest kunnen zijn, bijvoorbeeld, maar dan kloppen de kleuren niet, of een drukknop om de klep te ontgrendelen of zo, dat lijkt me dan wel weer handig.
Iemand?
Ik zal proberen straks een plaatje te schieten. Uiteraard heb ik de schema's al bekeken, maar kan het verschil niet vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 12:16 #1204540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijken wattie doet ?
is dat een optie ? kijken wattie doet ?

aansluiten en roze en/of wit-bruin met massa verbinden. als dat niets oplevert, met plus verbinden ?

als je zegt dat je die draadjes verder niet in de klep terug kunt vinden, ga ik er vanuit dat je de bekleding al verwijderd hebt. klopt dit ? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 12:38 #1204543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zou ik wel denken.

henk 940LPT schreef :  als je zegt dat je die draadjes verder niet in de klep terug kunt vinden, ga ik er vanuit dat je de bekleding al verwijderd hebt. klopt dit ?

de ruitenwissermotor is mijn eigen motor, de handgreep ook, de bekleding heb ik overgezet.Dus ja, die is los geweest.
Aansluiten, tsja, dat is een optie........ ik zal eens kijken en meten, als de kleine te bed ligt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 12:49 #1204547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic retorische vraag
je gaat meestal wel grondig te werk, eigenlijk dus een retorische vraag :) 

just to be sure

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 13:07 #1204551 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Alarm ?
Bas,
Als ik naar het schema van de 1995 940 kijk, kom ik die kleur combinatie alleen tegen bij het alarm. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 13:38 #1204554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intressant.

Willem V. schreef : ....kom ik die kleur combinatie alleen tegen bij het alarm.

Dat is weer intressant.Ik meende wel gezien te hebben dat er een alarm in zat, maar zeker weten doe ik dat niet.
Rest wel de vraag, waar gaan ze naartoe.Ik heb de draden getelt, die uit de kabelboom komen in de klep zelf, en dat zijn er evenveel als de draden in de connectors die in mijn plafond zitten.
My best guess, is dat ze ergens zijn afgeknipt en afgetaped of zo...... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 23:26 #1204636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update.

Baseman schreef : My best guess, is dat ze ergens zijn afgeknipt en afgetaped of zo......

In de originele klep, zitten drie contrastekers op een railsje achter het plastic paneel van de binnenbekleding.In de engelse 4.De vierde is geel van kleur, wat er in hoor, is me totaal onduidelijk De draden die eraan zitten is wit-bruin (W-BN) en zwart (SB). Ja, Inderdaad, 1 van de twee die ik over heb.De ander, de rose draad, zat inderdaad dubbelvevouwen op de kabelboom, afgetaped en wel.
Rest natuurlijk nog de vraag wat het precies is.Ik ga nogmaals het schema bekijken, daar heb ik nog geen tijd voor gehad omdat ik net terug ben van een ritje Deventer, voor 5 Hydra's.......;-) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 23:40 #1204641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke?

Willem V. schreef : Als ik naar het schema van de 1995 940 kijk....

Kun je me vertellen wélk schema het is?Bij voorkeur de bestandsgrootte in kB en volledige naam (mits ongewijzigd van origineel), en welke pagina?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2008 16:12 #1204702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeer diep
in mijn geheugen gravend dacht ik jaren geleden een klep te hebben omgezet die voorbedraad was voor een derde remlicht.
Zou dit ook het geval kunnen zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2008 16:14 #1204705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.

Holzken schreef : in mijn geheugen gravend dacht ik jaren geleden een klep te hebben omgezet die voorbedraad was voor een derde remlicht.
Zou dit ook het geval kunnen zijn? 

Bedankt voor het meedenken, maar dat zou in mijn geval een 4de remlicht worden dan.Zowel de oude klep, als de nieuwe hadden een derde remlicht bij de wisserarm.
Helaas............. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC