Zonnedak schakelaar Volvo 760 GLE diesel turbo 1985

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2008 10:35 #1065775 door V700 register
Beste Forum leden,
Ik heb een Volvo 760GLE Turbo diesel uit duitsland gekocht bj 02/1985.
Echter zijn paar dingetjes die er aan gedaan moeten worden o.a. de schakelaar van de schuifkanteldak werkt niet echt meer optimaal (trouwens is dat normaal dat schuifkanteldak als die dicht is links meer doorhangt dan rechts?) daarover heb ik paar vragen :

1. Wie heeft nog een goede schakalaar liggen en hoe vervang he de schakelaar ?
2. Wie kan mijn advisereb m.b.t schuifakanteldak m.b.t. doorhangen
3. o ja heeft iemand nog een veiligheidsgordel (inzittende kant) alleen systeem waar gordel inklikt.

Mijn hartelijke dank
John 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2008 12:02 #1204138 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Begin
Je kunt eens beginnen met de schakelaar uit elkaar peuteren: de schakelaar heeft vier kogeltjes, die je eens kunt schoonmaken en wer monteren. Soms helpt dat.
Mocht het niet helpen, dan heb ik nog wel zo'n schakelaar liggen. Maar: wat is niet optimaal? Misschien is het probleem meer, dat het schuifdak opnieuw moet worden afgesteld.
Schuifdak hoort vlak aan te liggen, maar bij dit bouwjaar is nog weleens een van de uitzetstokjes van de kantelstand gebroken: latere bouwjaren hebben een wat obuuster uitvoering gekregen. Je kan dit controleren door het dak in de kantelstand te zetten, en met een lampje eens goed in de binnekant te kijken.
Welke gordel zoek je precies? Passagier rechtsvoor, achterin, en het rolgedeelte of de klik-kant? Ik heb het wel in Lelystad liggen overigens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC