Dashboard verlichting 940 uit 1998

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 17:46 #1065768 door V700 register
Dashboard verlichting 940 uit 1998 is gemaakt door V700 register
Is er iemand die mij kan laten weten hoe ik de kunststofbehuizing rond het instumentenpaneel kan verwijderen,daar ik graag het lampje van de benzinemeter wil vervangen.Tevens wil ik graag weten of de buitentemperatuurmeter ook verlicht is. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 19:01 #1204097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic instrumentenpaneel verlichting
Om het lampje te verwijderen moet je het instrumentenpaneel verwijderen. Om dit te verwijderen moet je de metalen inleg die rond het instrumentenpaneel gemonteerd zit verwijderen. Je ziet sleufgaten waar je met een fijne schroevendraaier oid de borgen mee vrij moet drukken. Als de inleg verwijderd is kan je ook het instrumentenoaneel demonteren.
Het stuur hoeft niet los. Vervang gelijk meerdere lampjes anders blijf je bezig. Doordat alle verlichting in het interieur continu brandt heb je te maken met een verhoogde slijtage op de lampjes. Ik heb een andere lichtschakelaar gemonteerd die er voor zorgt dat alleen de koplampen overdag branden en verder niets.
Als je wil kan ik nog een tekening van het instrumentenpaneel sturen.
Succes! jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 19:03 #1204098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buitentemperatuurmeter
Vergeten in de vorige reactie; ja de bu temp meter is verlicht.
jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 19:50 #1204104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inleg verwijderen
zoals gezegd: de lijst rondom de telles moet verwijderd worden door een plat, dun iets in de gleuven te steken. bang voor beschadiging hoef je niet echt te zijn: het is een metalen lijst (ik was eerst bang omdat het me plastic toeleek).
wat heel belangrijk is dat je iets gebruikt wat plat/dun genoeg is om de veren helemaal in te drukken. heb je dat niet, dan kun je de veren niet ver genoeg indrukken omdat je gereedschap vastloopt tegen de rand van de gleuven. eentje tegelijk, als je de veer ver genoeg ingedrukt hebt, kun je de omlijsting zo naar je toe trekken. zet je veel kracht maar kun je de omlijsting nog niet naar je toe trekken: veer nog niet ver genoeg ingedrukt.  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC