Radio: verschil 4 en 6 luidsprekeruitgangen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Op de radio's en de versterkers die Volvo in onze bakstenen geleverd heeft, zitten vaak aparte uitgangen voor de dashboardluidsprekers. Op modernere radio zitten die niet.
Weet iemand wat er precies op die twee extra dashboardluidsprekeruitgangen gezet wordt? Is dit hetzelfde signaal dat ook naar de speakers in de voordeuren gestuurd wordt? Of een bewerking van dit signaal?
Groetjes
Mathy
PS het gaat mij niet om hoe je de dashboardluidsprekers op een radio aan kunt sluiten met maar vier uitgangen. Dus a.u.b. geen opmerkingen in de trant van: "Die kun je gewoon op die andere uitgangen aansluiten".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echter, dit blijft speculeren. Goede vraag dus Mathy.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ergens lijkt het me een beetje vreemd, filters in de radio. als iemand een after market radio wil monteren zou die dus apart filters moeten monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de dashboardspeakers van een 850 in mijn dashboard gezet, daar komen alleen hoge tonen uit.Michael Oud schreef : In dat geval lijkt het logisch dat de uitgangen in de radio zo bewerkt zijn dat er ook alleen hoog uit komt.
De SC-700 heeft volgens het schema ook een aparte uitgang, ik verwacht dus dat dat niet voor Jan D. is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is ook meteen het antwoord op Henk, die het vreemd vond als je zelf met filters aan de gang zou moeten. Dat is dus niet vreemd, omdat ze er bij horen te zitten. Zoals Bas al zei, als het signaal niet bewerkt is, waarom zouden er dan aparte uitgangen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
2 Jaar terug heb ik bij Hooftman in een auto van Ronald D. (S90 Executive level III verlengd met aparte achterbank, koelkast, radiobediening, ECCbediening en nog meer, dacht ik) gezeten met aan alle kanten luidsprekers en ik kan je verzekeren dat je dan niet meer aan autorijden toekomt tijdens het luisteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo werkt het in ieder geval bij mijn Sony, ik heb dan de tulpstekkers naar een JBL versterker lopen en van af de versterker naar de subwoofer, bij mijn sony zitten er zelfs acht tulp stekkers op, die andere twee zijn voor de aux in line, hier heb ik mijn cd wisselaar op aangesloten.
Inmiddels heb ik negen spaekers in mijn auto zitten, twee in het dahboard, deuren voor en achter, de hoedenplank en een subwoofer in de kofferbak, dat geeft een erg lekker geluid al zeg ik het zelf.
Gr Bart.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee, die bedoel ik niet. Ik bedoel de vier uitgangen op de ISO-stekker. En de zes uitgangen van oudere Volvo Radio's. Dus niet de zes tulpstekkers (want die zaten er destijds nog niet op) maar de zes uiitgangen op de Volvo stekkers.snoek38 schreef : ...Mathy ik neem aan dat je dus de zes tulp uitgangen bedoelt achter op de radio, daar van zijn er dus twee voor de subwoofer.
Groetjes
Mathy
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin