Gordelvangers met verlichting: De waarheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 22:07 #1064743
door V700 register
Gordelvangers met verlichting: De waarheid. is gemaakt door V700 register
Ik ben gek op lampjes in de auto en dus vind ik, dat alles wat erin zit, ook hoort te branden.Ik zag in de gordelvanger dus ook een LED zitten, een groene, en wil dat ding werkend hebben. Alleen, er gaan maar twee draden naartoe, die schakelen als je de gordel in de vanger doet, dus er is zowieso een draad te weinig aanwezig.
Ik wilde het wel eens zeker weten, dus heb ik er één (reserve) opengesloopt.
Het zit er bij een tweedradige kabelboom aan een gordelvanger dus NIET in, geen licht dus.
Wat er wel in zit, is een bolletje, mogelijk om een veertje op zijn plek te houden, voor weet ik wat voor reden, want dat veertje zit in een buisje en kan dus geen kant op.
Ik weet nu ook hoe de u-heeft-uw-gordel-niet-om schakelaar in de gordelvanger werkt. Ik heb een paar foto's die zal ik straks toevoegen.
Overigens is het gaatje wat er in het licht-verspreidingsplaatje zit, is precies 5 mm, dus in theorie past daar een LED in.Mooi, opgelost zou je zo zeggen, alleen krijg je de gordelvanger-behuizing, niet zonder schade uit elkaar.
De hele gordelvanger heeft nummer 3525094, de beide schalen zijn denk ik wel te bestellen (860458-10 en 860459-07) maar ik zie het niet zitten om dat in elkaar te prutsen, te storingsgevoelig.Overigens is het nummer 3525094 in VADIS niet te vinden, ook weer jammer.
Ik geeft het dus op om een bestaande gordelvanger om te bouwen.
Hoeveel van mijn soort lampjes-malloten er nog meer binnen de vereniging zijn weet ik niet, maar ik heb het zelf maar getest, zodat je dat niet zelf hoeft te doen. Scheelt je én de moeite én een nieuwe gordelvanger.
Foto's volgen dus nog.
Ik wilde het wel eens zeker weten, dus heb ik er één (reserve) opengesloopt.
Het zit er bij een tweedradige kabelboom aan een gordelvanger dus NIET in, geen licht dus.
Wat er wel in zit, is een bolletje, mogelijk om een veertje op zijn plek te houden, voor weet ik wat voor reden, want dat veertje zit in een buisje en kan dus geen kant op.
Ik weet nu ook hoe de u-heeft-uw-gordel-niet-om schakelaar in de gordelvanger werkt. Ik heb een paar foto's die zal ik straks toevoegen.
Overigens is het gaatje wat er in het licht-verspreidingsplaatje zit, is precies 5 mm, dus in theorie past daar een LED in.Mooi, opgelost zou je zo zeggen, alleen krijg je de gordelvanger-behuizing, niet zonder schade uit elkaar.
De hele gordelvanger heeft nummer 3525094, de beide schalen zijn denk ik wel te bestellen (860458-10 en 860459-07) maar ik zie het niet zitten om dat in elkaar te prutsen, te storingsgevoelig.Overigens is het nummer 3525094 in VADIS niet te vinden, ook weer jammer.
Ik geeft het dus op om een bestaande gordelvanger om te bouwen.
Hoeveel van mijn soort lampjes-malloten er nog meer binnen de vereniging zijn weet ik niet, maar ik heb het zelf maar getest, zodat je dat niet zelf hoeft te doen. Scheelt je én de moeite én een nieuwe gordelvanger.
Foto's volgen dus nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 23:11 #1197286
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Ledje
In onze witte 745 GLE MJ1990 (tussenneus) zitten ook groene ledjes in de gordelvanger. Erg duidelijk zichtbaar helaas, de oranje drukknop heeft een gat van boven (stuk dus) , vermoedelijk door of de warmte van de lampjes of de zwakte van de knop omdat hij lichtdoorlatend is gemaakt, danwel een combinatie van beiden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 23:26 #1197290
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraagje.
Zou je mij een lol kunnen doen?Op de gordelhouder van de 745 GLE kijken, welk bestelnummer erop staat?
Ik kan trouwens nergens een losse componenten overzicht van de gordelvangers vinden, ook al irritant. Dus ook het kapje niet, waar bij jouw een gaatje in zit.
Ik twijfel trouwens of het de warmte is, die dat veroorzaakte, ik denk dat het door mis-steken van de gordel eerder stuk gaat dan de warmte die een LED veroorzaakt, want een LED doet dat namelijk nauwelijks en een gloeilamp zou wel Volvo's allerdomste zet geweest zijn, om die in een plastic behuizing te doen, zonder dat je die kan vervangen.
Ik kan trouwens nergens een losse componenten overzicht van de gordelvangers vinden, ook al irritant. Dus ook het kapje niet, waar bij jouw een gaatje in zit.
Ik twijfel trouwens of het de warmte is, die dat veroorzaakte, ik denk dat het door mis-steken van de gordel eerder stuk gaat dan de warmte die een LED veroorzaakt, want een LED doet dat namelijk nauwelijks en een gloeilamp zou wel Volvo's allerdomste zet geweest zijn, om die in een plastic behuizing te doen, zonder dat je die kan vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 23:26 #1197291
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de gordelvangers ook
Ik heb de gordelvangers ook voor nieuwe vervangen. Er moest nog wel wat aan bedrading omgebouwd worden aangezien het systeem in de 740 met een soort van trekverbindingen werkt om de gordelverklikker aan het werk te krijgen (bijrijdersstoel). Verder waren de stekkertjes anders.
Of de gordelvangers die origineel in de 740 zaten standaard verlichting hadden weet ik niet. Ze deden het in ieder geval niet. De verlichting in de nieuwe werkte in ieder geval direct zonder enige aanpassing aan de bedrading. Anders dan het omzetten van de stekkertjes dan.
Groet,
Tamas
Of de gordelvangers die origineel in de 740 zaten standaard verlichting hadden weet ik niet. Ze deden het in ieder geval niet. De verlichting in de nieuwe werkte in ieder geval direct zonder enige aanpassing aan de bedrading. Anders dan het omzetten van de stekkertjes dan.
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 23:32 #1197292
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nummer.
Heb je daar nog een bestelnummer van?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 23:36 #1197294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O niet altijd?
is dat niet standaard voorin?
Ik had hetzelfde als Eric Bakker beschreef , maar ik heb bij Carlo mogen zoeken naar een vervangend rood kapje
(daar heb ik een liedje op gemaakt)
en nou is het weer heel..
Ik had hetzelfde als Eric Bakker beschreef , maar ik heb bij Carlo mogen zoeken naar een vervangend rood kapje
(daar heb ik een liedje op gemaakt)
en nou is het weer heel..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 23:37 #1197295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blijkbaar niet.
Dus is dat weer een uitdaging.....

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 23:42 #1197296
door V700 register
Ja, hoor. Dit zijn ze. Ik vond ze aardig aan de prijs maar je bent dan wel snel klaar.
Tamas
Beantwoord door V700 register in topic Ja, hoor. Dit zijn ze.
Baseman schreef : Heb je daar nog een bestelnummer van?
Ja, hoor. Dit zijn ze. Ik vond ze aardig aan de prijs maar je bent dan wel snel klaar.
- 1395408 Belt catch L.H. Eur. 50,50
- 1395602 Belt catch R.H. Eur. 50,50
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2008 02:13 #1197302
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij kan je er
Volgens mij kan je er achter komen of ze wel of niet verlicht zijn door middel van wat voor type gordelspanner er in zit, in mijn 940 was het wel verlicht en had ik dus de mechanische gordelspanner onder de stoel, en bij de latere 940 en 960 zit er een electronische gordelspanner in de B stijl, deze hebben niet dat schroefkopje onder bij de gordelsluiting om de spanner uit te schakelen.

Gr Bart.

Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2008 09:08 #1197313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlieger gaat niet op.
Ik heb in alle drie de systemen, allemaal met mechanische gordelspanner, geen licht zitten, zo blijkt nu. Alle gordelvangers hebben ook maar 2 draadjes.Het gaat dan om een 940 Seadn en 2 x Estate.
Moderators: Jerry Stam