electrisch verstelbare passagiersstoel 960 / buiten contact
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag mij ernstig af of iemand van jullie mij kan vertellen of het mogelijk is om - op liefst eenvoudige wijze - de electrisch verstelbare passagiersstoel buiten het contact geschakeld te krijgen. Dus net zoals de bestuurdersstoel. Bij het instappen van - met name wat oudere - passagiers kan het uitermate irritant zijn dat de stoel niet direct te verstellen is.
Suggesties worden in dank aanvaard!
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het lijkt erop of de bestuurdersstoel al is aangepast en de bijrijdersstoel niet.Hoewel, ik ben niet helemaal zeker van de stand van het bovenste deel van het relais in het schema.Het zou zomaar kunnen dat er een fallback in zit, zodat je altijd die bestuurdersstoel kan bedienen, wat logisch zou zijn.
Kijk zelf even door het schema heen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Waarschijnlijk heeft Volvo hiervoor gekozen, omdat elektrisch bediende stoelen behoorlijk wat stroom trekken. Vooral als er iemand op zit. Zolang de motor niet loopt, zou die stroom door de accu opgehoest moeten worden. Met een beetje pech, wil de auto dan daarna niet meer starten.voltomvo schreef : Bij het instappen van - met name wat oudere - passagiers kan het uitermate irritant zijn dat de stoel niet direct te verstellen is.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn (Duitse) V90 is de bestuurdersstoel ook te bedienen zonder sleutel in het contact. In mijn US 780 (II) konden beiden stoelen versteld worden zonder sleutel in contact.Baseman schreef : Want als ik <a href="/files/Powerseat%20960%201996.pdf" target="_blank">in het schema</a> kijk, zijn volgens mij beide stoelen pas in te stellen als de sleutel op ACC of run staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal zo even door je schema heen "fietsen", maar ik kan je nu al zeggen dat de bestuurdersstoel altijd te bedienen is. Was ook zo in mijn oude 960.Baseman schreef : Want als ik <a href="/files/Powerseat%20960%201996.pdf" target="_blank">in het schema</a> kijk, zijn volgens mij beide stoelen pas in te stellen als de sleutel op ACC of run staat.
Het lijkt erop of de bestuurdersstoel al is aangepast en de bijrijdersstoel niet.Hoewel, ik ben niet helemaal zeker van de stand van het bovenste deel van het relais in het schema.Het zou zomaar kunnen dat er een fallback in zit, zodat je altijd die bestuurdersstoel kan bedienen, wat logisch zou zijn.
Kijk zelf even door het schema heen.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Waarschijnlijk heeft Volvo hiervoor gekozen, omdat elektrisch bediende stoelen behoorlijk wat stroom trekken. Vooral als er iemand op zit. Zolang de motor niet loopt, zou die stroom door de accu opgehoest moeten worden. Met een beetje pech, wil de auto dan daarna niet meer starten.
Hoi Mathy, dank voor dit verhaal, maar ik ga ervan uit dat als ik de bestuurdersstoel ALTIJD kan verstellen en de auto start daarna ook nog normaal, ik ook de bijrijdersstoel incidenteel zou moeten kunnen verstellen zonder dat de accu plat komt te staan.
De bestuurdersstoel wordt nauwelijks nog versteld, er zit een (werkend) geheugen op, en ik zit er zelf (bijna) altijd op, dus hoef ik die niet te verstellen. Zo af en toe moet de passagierszetel dus wel versteld worden, en mijn oude moeder kan dat niet zo goed meer. Daarbij willen mijn kinderen (de oudste heeft inmiddels een lengte van 1.80m overschreden) altijd DIRECT de stoel in de gewenste positie hebben. Die kinderen kunnen wel wachten tot de motor loopt, maar mijn oude moeder moet ik echt even helpen, en dan moet ik eerst de sleutel op contact zetten, om vervolgens haar stoel te kunnen instellen. Kan wel, maar vind ik niet handig, vooral ook als het anders zou kunnen.
Groetz, Tom
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze staan in de eerste posting, of <a href="/files/Powerseat_960_1996_2.pdf" target="_blank">klik hier.</a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
voor je moeite, ik heb de schema's even "doorgewerkt", en wederom bevestigd gezien dat mijn kennis van elektra en electronica hiervoor niet echt toereikend is. Maar ik ga kijken of ik er hiermee kan uitkomen, en anders ga ik de (practische)hulp van een der clubleden inroepen.Baseman schreef : Ik heb nog een paar schema's gevonden, leuk puzzelwerk.
In hou je op de hoogte.

Groetz, en tot morgen, Tom.