Hoe een Volvo een Haas vangt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 15:47 #1064478 door V700 register
Hoe een Volvo een Haas vangt... is gemaakt door V700 register
Gisteravond heb ik helaas met mijn Volvo een Haas gevangen, ik ben uitgestapt en het arme dier was nog in leven, blijft een rot gezicht een dier naar adem snakkend.
Ik kon dat diertje niet laten lijden en heb toen maar de moker uit de kofferbak gepakt en het werk van mijn Volvo (ik dus) af gemaakt.
Nu kwam ik bij thuis komen er achter dat het afdekkapje op de plek waar de mistlampen horen te zitten ben verlorren, dus nu moet het er toch maar van komen en heb ik een mistlampenset+schakelaar besteld bij Volvo.
Nu is mijn vraag, moet ik nog ergens aan denken bij het aansluiten van de mistlampen op een 960, ik heb gezien dat de boel onder de bumpers is vóórbedraad, hoe zit bij het aansluiten van de mistlampschakelaar op het dashboard?
Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 17:32 #1195713 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Compleet
Hallo Bart
Ik denk dat je ervan uit kunt gaan, dat alles is voorbedraad.  En zo niet, dan staat in de inbouwhandleiding wel wat je nog moet inbouwen.  Alles wat je daarvoor nodig hebt, zit als het goed is bij de mistlampenset.
Wat ik wel even zou doen, is de auto van onder schoonspuiten.  Misschien dat daar nog wat hazesporen zitten.
Groetjes
Mathy  (die iets vergelijkbaars ooit heeft meegemaakt met een konijn en een kat en hoopt dat het bij die twee keer blijft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 18:57 #1195719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in princiepe
Bart,
Volgens Vadis zijn er twee soorten schakelaars voor de mistlampen. Eentje die stand-alone is voor de mistlampen voorzijde en die plaats je naast de mistlamp achter met een inwendige draadbrug. De andere is een combinatie-schakelaar die je in de plaats van de huidige mistachterlicht schakelaar monteert.
Volgens Vadis dus ... Maar die keer dat ik een advertentie zie van een S/V90 zie ik regelmatig 2 mistlampschakelaars naast elkaar.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 19:47 #1195736 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic s/v90
In de s/v 90 heb je een gescheiden schakelaar voor de mistlampen voor en de mistlamp achter. En dat is volgens mij ook zo in de 960.
Grtx, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 20:07 #1195739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

jsnijder schreef : In de s/v 90 heb je een gescheiden schakelaar voor de mistlampen voor en de mistlamp achter. En dat is volgens mij ook zo in de 960.
Grtx, Jan.

Onze voorzitter heeft helemaal gelijk! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 21:48 #1195753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En is de stekker die aan de
En is de stekker die aan de schakelaar moet worden geprikt ook zo onder het dashboard te vinden....?
Gr Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 21:57 #1195756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic makkelijk

snoek38 schreef : En is de stekker die aan de schakelaar moet worden geprikt ook zo onder het dashboard te vinden....?
Gr Bart

ho ho, dat zou toch wel erg makkelijk worden? Eerst een een haas doodrijden en vervolgens op het idee komen om mistlampjes in te bouwen en dan ook nog in een half uurtje klaar zijn?
Ik gun het je van harte, dus hoop ik voor je dat dat draadje met stekertje er zit/ligt/hangt, maar weten doe ik het niet!
Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 22:39 #1195772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis
Aanvulling op mijn eerdere opmerking van 18:57:
Als je een setje lampen hebt, inclusief schakelaar, zul je de oude schakelaar moeten verwijderen. Daar zie je een 6 polige connector waar je de nieuwe schakelaar op vast drukt.
Als je een aparte lichtschakelaar hebt gekregen voor je mistlampen, dan zul je dat tussenkabeltje moeten gebruiken en deze dan tussen de achtermistlampschakelaar en de 6 polige connector moeten bevestigen.
Volgens Vadis dus ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 19:41 #1195841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zondag...
Tussen haakjes, mag ik eens raden wat de pot, vandaag of morgen, schaft??
Groetjes, Hugo

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2008 00:22 #1195871 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Effe checke
Hallo Mark

MSuidgeest schreef : Volgens Vadis dus ...

Volgens mijn microfiches heeft de dubbele schakelaar het bestelnummer 9128 268.  En wordt ie toegepast op de 960 vanaf 1995 en in de S90 en V90.
Klopt dat met wat in Vadis staat?
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC