niet goed werkende kachelventilator

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 23:23 #1064443 door V700 register
niet goed werkende kachelventilator is gemaakt door V700 register
De ventilator van de kachel van mijn Volvo 740 station, bwjr. 1990, doet het af en toe niet. Wanneer ik echter over een oneffenheid rijdt wil de kachel soms weer spontaan gaan werken. Je zou denken aan een los contact of een slechte massa. Is er iemand die deze storing bekend voorkomt en hem heeft weten te verhelpen. Zo ja, graag reactie om onnodig zoeken mijnerzijds te voorkomen.
Groetjes Krijn Sweers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 23:56 #1195416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is dat
Is dat op alle standen zo?Werkt hij wel goed op de hoogste stand?
Als hij wel altijd werkt op de hoogste stand en niet op 1 tot 3, dan is vermoedelijk de kachelweerstand defect.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 00:07 #1195656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachelventilator

Het probleem van niet altijd werken doet zich voor op alle standen. Als een stand niet werkt doen de anderen het ook niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 09:44 #1195677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactspray
Ik had hetzelfde probleem (eveneens 740 uit 1990), en was er al bijna aan gewend dat ik de ventilator met een klap onder het handschoenenkastje tot leven moest brengen. 
Om te voorkomen dat ik meteen een nieuw ventilatormotor zou moeten monteren heb bij mij ik het ding losgehaald, alle contacten eens even goed schoongemaakt, rijkelijk gespoten met contactspray, en de boel weer gemonteerd. Sindsdien werkt ie weer prima.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 19:28 #1195731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koolborstels
De koolborstels van de kachelmotor zijn versleten. Door er een houten wigje tussen te klemmen kun je ze tijdelijk repareren, ik heb uiteindelijk op de sloop een andere motor gehaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 23:25 #1203690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kachelventilator
De ventilator heb ik vervangen door een van een sloopauto. Alles weer oke. Ventilator is gemakkelijk te verwijderen. Als je hem aan de onderzijde met twee handen beetpakt en vervolgens een kwart slag naar links draait kan hij van de kachel af. Wist eerst niet dat het zo moest, dus het heeft even geduurd voor dat ik de ventilator er af had. Als je het weet stelt het echter niets voor.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC