Pin-out / aansluitschema brandstofpomprelais voor universele toepassing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 22:34 #1064375 door V700 register
Voor de draadjes-kenners onder ons,
Ik wil bij het opbouwen van mijn Westfield gebruik maken van een degelijk relais voor de injectiepomp. Mijn DTA-computer (vrijprogrammeerbaar motormanagement) heeft twee draden die het relais sturen, nu zullen er ook nog draden van de accu op moeten en een draad naar de pomp. Wie weet hoe je die van een 940 voor een universele toepassing aansluit?
Ik moet er ook nog een hebben voor de electrische fan op de radiator, gewoon een universeel relais gebruiken? (de computer geeft aan de hand van de motor temp aan wanneer hij aan moet).
Thanks heren!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 22:42 #1194947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Gebruik in elk geval een autorelais. En dan het liefst een ontlastrelais van 40 ampere.
Zulk een ventilator kan erg veel startstroom trekken waardoor de relaiscontacten op den duur inbranden. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 23:19 #1194954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais.

koiter schreef : Ik moet er ook nog een hebben voor de electrische fan op de radiator, gewoon een universeel relais gebruiken? (de computer geeft aan de hand van de motor temp aan wanneer hij aan moet).

Ik zou gewoon het standaard relais pakken wat er in een 940 turbo met electrische fan zit. Die is al berekend op dergelijke stromen, is een eigen systeem. Je zet er prik op, draait de sensor ergens in en sluit hem aan en de fan draait zelfs op twee standen (als je het leuk weet aan te sluiten. 
Die eerste vraag van jou, snap ik niet helemaal, maar als ik je blij kan maken met een bedradingsschema van de 940, mail me dan even een adres waar ik die 1,5 mb in kan storten en welk bouwjaar het om gaat. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 18:03 #1195013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais.
Hey Bas,
Ik wil gewoon een het standaard witte brandstofpomprelais gebruiken om de brandstofpomp in mijn Westfield aan te sturen.
De ECU (in mijn geval een DTA computer, die vrij programmeerbaar is) zet stroom op een draad, waar een relais aan moet komen, het relais moet de brandstofpomp aanzetten. Ik weet alleen net op welke pootjes ik wat aan moet sluiten.
ten aanzien van het fan relais, de ECU zet stroom op een draad als de fan aan moet. Dit zal ook middels een relais moeten, anders fikt meteen een ECU van EUR 1000,00 uit.....
Wie weet wat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 19:05 #1195018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit fikken?
Het electrisch fan relais, wordt (van origine) al geschakeld door de ECU, ik zie dus niet hoe iets wat normaal werkt, ineens de sturingscomponent zou opblazen.
Schema nodig?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 19:12 #1195019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas, Ik bedoel het zo dat
Bas,
Ik bedoel het zo dat wanneer ik nu op de draad die uit de ECU komt meteen de fan aansluit het zeker mis gaat.... Maar schema graag:
dlkoiter at xs4all.nl

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 19:32 #1195025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Modeljaar?
Heb je nog voorkeur voor een bepaald bouwjaar en welk model?Wel zo makkelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2008 01:50 #1195091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oud
Hallo Bas,
Doe maar een ouder type, dus 1991 ofzo. Die hebben de pomp onder de stoel zitten en die lijkt het meest op de pomp voor de westfield. Al maakt dat geen zak uit....
In iedergeval bedankt!
David

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC