Toerenteller LPT springt heen en weer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 12:31 #1064365 door V700 register
Toerenteller LPT springt heen en weer is gemaakt door V700 register
vanochtend op de snelweg bij constante snelheid gezien, maar ook vaker waargenomen: mijn toerenteller springt bij gelijk motortoerental op en neer. Dit gebeurt in een fractie van een seconde, opeens +500 rpm erbij/eraf. als het motortoerental ook zo zou schommelen (kan niet zo snel) zou je het dus wel moeten merken, echter geen horten/stoten of bokken te voelen. in mijn geval zit er geen automaatbak tussen die dit op zou kunnen vangen oid. 

mijn vraag is of iemand mij kan vertellen waar de toerenteller het signaal vandaan krijgt. is dit de BDP sensor, de hall gever op de nokkenas of via iets anders ? en als het "via iets anders" is, waar wordt het dan op de motor zelf (B230FK) gemeten ?

BDP sensor een paar weken terug in Emmeloord schoongemaakt, effect was dat de motor in ieder geval volgens de toerenteller (meen dat zelf ook te voelen) sneller in toeren zakt bij gas loslaten. kabel BDP sensor zag er goed en niet beschadigd uit. springende toerenteller had ik voor het schoonmaken van de sensor ook al gezien. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 15:35 #1194888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedemiddag Henk,   Paar
Goedemiddag Henk,

Paar weken terug hetzelfde gehad, toerenteller springt op en neer.
Bij mij was het een defecte spanningsregelaar, waardoor er ineens een piekspanning kwam.

Dus :   A.S.A.P. dynamo (laten) controleren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 17:53 #1194902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pierre, bedankt !
auto wordt maandagavond weggebracht voor grote beurt/apk dinsdag. zal ze vragen de spanningsregelaar na te kijken en evt door te geven als ze wat zouden vinden. bedankt voor jouw reactie, ik meld het resultaat hier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 17:43 #1201380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerenteller
hallo henk,
ik heb hetzelfde probleem met mijn lpt,
De dealer heeft inmiddels de spaningsregelaar nagekeken en die was in orde,
Ze hebben verleden week een of andere zender onder mijn dashboard vervangen, maar dat was het dus ook niet want hij blijft springen.
Ga de dealer maandag maar weer eens even bellen hoe ze het gaan oplossen! 
hou je op de hoogte
Groet Nick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 22:17 #1201415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic resultaat
zou het resultaat posten, het is helaas een tijdje terug.

heb geen spanningsregelaar op de factuur zien staan, zal dus nog goed geweest zijn.

heb de tellerbak daarna nog eens los gehad, waarna het meer optrad. nog een keer tevoorschijn gehaald, teruggeplaatst en na terugplaatsen de stekkers via de onderzijde nog eens goed aangedrukt zodat alles goed contact maakt (stekker met de flatcable). daarna klacht niet meer gehad. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 22:37 #1201420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tellerbak
Hallo Henk 
Zal de dealer vragen om de aansluitingen op de tellerbak na te kijken en desnoods te vernieuwen!
Word namelijk redelijk nerveus van dat gewiebel.
Dank
Groet Nick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 12:37 #1201466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ff kijken
achterop de tellerbak zit een blauw/doorzichtige folie waar de printbanen overheen lopen. waar de stekkers zitten dit deze naar binnen gevouwen, als je de stekker in de bak steekt druk je de folie met printbanen tussen het plastic van de tellerbak (achterkant) en het plastic van de stekker. weet niet of dat vervangen jouw probleem oplost en hoe duur het is. misschien is met een andere tellerbak proberen een optie (goedkoper?)?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 17:38 #1221532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar...
...toch dit onderwerp nog even oprakelen (ik heb het probleem ook soms). Waar krijgt de toerenteller in een 940 LPT nou z'n signaal van? BDP sensor, bobine of iets anders?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 00:49 #1221610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dansende toerenteller
Bij mij in min 740 GL was de eindtrap de boosdoener. Tot zover ik alles goed begrepen gaat het signaal als volgt:  signaal BDP sensor>computer>eindtrap>bobine. De bobine geeft vervolgens ook een signaal af naar je toerenteller. IK had daardoor echter nog meer probelem zoals het sporadisch inhouden. Vlak voor het inhouden van de motor ging de toerenteller nog meer dansen.. ipv van uitslag van circa 1000 toeren wel dansend in een gebied van wel 2500 toeren verschil. Na het vervangenvan de eindtrap stond ie meteen stabiel op het motortoerental dat gereden werd.
T oordelen aan je verhaal kan het toch ook wel je tellerunit zijn. Er is hier vast wel een clublid die vervangers/testers  voor alle mogelijk boosdoeners in zijn schuurtje heeft liggen!

Succes ermee Rudiger

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC