elektrische antenne
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vervolgens de hele handel weggehaald ( kapjes e.d.) en jawel..massa bekabeling kwam tevoorschijn. Spriet met WD40 verwend maar ik denk dat het 'm zit in de fragmenten althans 1 deel.
Tevens radio/cd-speler CT503 trachten te monteren, maar ook hier gekonfronteerd met abacadbra-situatie.
Alles functioneert maar er is geen geluid via de speakers. Er moet nog e.e.a. aangesloten worden ( ik meen de 4
kabels t.w. wit-grijs-groen-paars, allen met zw. streep. Weet alleen niet hoe. Vermoed, dat verloopstekker nodig is.
Wie kan mij adviseren danwel helpen met de antenne en de radio ?
Woon in Vlissingen maar stuk sturen is uiteraard no problem.
groet
Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Een basis 940 zitten alleen dashboardspeakers in, die worden aangestuurd via de radio-bedrading.
Voor de deaurspeakers, als die gemonteerd zijn, zit er een stekker onder de stuurkolom (zwart, rechthoekig, staat AMP op. Aan deze stekker kan je een verloopkabel of eventueel een losse versterker aansluiten, die dan weer achter de radio gemonteerd wordt. Daarmee stuur je je deurspeakers aan.
Voor de electrische antenne kan je het beste een nieuwe spriet halen, tenminste als je de antenne-motor wel hoort lopen. (Spriet kost ongeveer 25 euro). Als je de radio aanzet, moet de antennemotor aanslaan, evenals wanneer je de auto op contact zet terwijl de radio aanstaat.
Is dat niet het geval, dan controleer je eerst de bedrading: aan de antennekabel zit een dun draadje getaped, en in het radiovak is die onderbroken met een schuifstekkertje en contra. Dit is, om een antenneschakelaar ertussen te kunnen monteren. Zit dit niet vast, wordt de motor dus niet aangestuurd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zijn dus de 4 massa-draden voor aan de speakers, dus het is best logisch dat ze het niet doen.Kijk even op <a href="/node/7771" target="_blank">deze pagina,</a> voor meer info.MartinW. schreef : Er moet nog e.e.a. aangesloten worden ( ik meen de 4 kabels t.w. wit-grijs-groen-paars, allen met zw. streep.
Komt die antenne er helemaal niet, of niet helemaal uit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is de versie met 6 speakers...als het morgen (zondag ) iets droo is buiten duik ik uiteraard eens in de tank om eens te zien hoe het zit met de AMP -stekker. Het zal niks verbazen als de stekker met 6 draden die ik nu zie ( de gernoemde kleuren plus nog 2 ) bedoeld zijn voor de speakerdoorgave. Dan zou ik inderdaad van daaruit een verloopstekker moeten halen bij Halfords o.i.d. om het spul vervogens direct op de CT 503 aan te sluiten. Dan moet alles oké zijn.
De antenne zal ik vervangen door een nieuwe. de motor loopt en haalt ca. 3 delen terug tot op 15 cm, maar brengt de hele handel dan geen moer omhoog. M.i. euvel in de delen v/d/ spriet, dus nw. spreit monteren. Is de montage v.e. nieuwe overigens via losdraaien op dak, waardoor antenne zakt ? Zou het anders niet weten nl. Gisteren de hele handel eruit geprutst en een beeld gekregen.
Willem, alvast dank voor je tipsen !

groet

Martin

- V700 register
- Nieuw lid
-

In m'n reaktie aan Willem ben ik ingegaan op thema functioneren vd antenne......dank voor de reaktie !

groet

Martin
( nu binnen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
MartinW. schreef : Dan zou ik inderdaad van daaruit een verloopstekker moeten halen bij Halfords o.i.d. om het spul vervogens direct op de CT 503 aan te sluiten. Dan moet alles oké zijn.
zou de halfords die hebben ? van ISO of volvo naar "volvo"? CT-503 heeft volgens mij een volvo aansluiting aan achterzijde.
mogelijk heb ik er ook nog zo eentje nodig. heb nu een ISO radio en wil ook graag een CT-503 inbouwen. Weet niet of de vorige eigenaar netjes een verloopstekker heeft gekocht of de boel er zo maar aan heeft gemeubeld. dus als je zon stekker hebt kunnen vinden ben ik benieuwd waar, of er een bestelnummer is en wat (ongeveer) de kosten waren.
ik hoop dat het je lukt om je CT-503 weer aan de praat te krijgen ! mocht het echter niet lukken, reparatie is geen optie en het is een zwarte, dan ben in wel geinteresseerd in de defecte radio. (heb zelf een grijze CT-503, wil proberen de voorkant over te zetten)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb bij Halfords in Heerlen wel vaker ISO naar Volvo verloopkabels zien liggen (of eigenlijk hangen). Maar ze zijn nog gewoon te bestellen. Blaupunkt maakt(e) ze en die zijn onderdeel van Bosch tegenwoordig.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik was al eerder op de hoogte van jouw zoektocht naar een voorkant ( zwart ), maar de mijne doe thet prima incl. cd.
Ergo : ik ga door met prutsen, zoek een verloopding en zal je berichten waar-wat-prijs en hoe.

groet

Martin

p.s. heeft iemand nog een uitlaatklem liggen ( laatste pijpdeel uitlaat ) De pijp heb ik al maar zoals wel vaker
is de oude klem met geen paard eraf te krijgen, wordt dus de slijptol.P

- V700 register
- Nieuw lid
-
ik bouw mijn grijze gewoon in, zal ook niet lelijk staan aangezien mijn interieur grijs/zwart is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niemand kan een stekker leveren voor de CT 503. De een beweert dat ie al in de auto moet zitten bij de bossen kabels, de ander dat het niet leverbaar is, weer een ander dat de stekker bij de radio behoort en dan inderdaad óf - óf/
Zou ik dan voor "Jan. L. " de CT 503 hebben aangeschaft ?
Wie helpt me uit de binnenbrand ?

Martin