probleem met de voorlichten Volvo 760 bj 1988
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 01:42 #1064321
door Kristof Boone
probleem met de voorlichten Volvo 760 bj 1988 is gemaakt door Kristof Boone
Hallo,
ik heb een vervelend probleem met de verlichting van mijn Volvo 760 bj 1988.
Als ik de grootlichten aansteek (de 'pharen'), dan gaat mijn rechtervoorlicht uit. Doe ik de grootlichten terug uit, dan gaat mijn rechtervoorlicht terug branden...?...
Ik heb dan ook nog het probleem, dat bij het starten, het groene lampje in de bedieningsknop van de mistlichten brandt. Dit groene lampje in deze bedieningsknop wil zeggen dat de voorlichten branden. En bijkomend is er ook, als ik de mistlichten voor, als ik deze aansteek, dat op mijn dashboard het blauwe lichtje begint te branden dat aangeeft dat de grootlichten aanstaan...?
Wat kan ik vervangen of waar moet ik naar kijken om dit probleem op te lossen? Relais? Met mijn achterlichten is er niets verkeerd..

alvast bedankt
Kristof
ik heb een vervelend probleem met de verlichting van mijn Volvo 760 bj 1988.
Als ik de grootlichten aansteek (de 'pharen'), dan gaat mijn rechtervoorlicht uit. Doe ik de grootlichten terug uit, dan gaat mijn rechtervoorlicht terug branden...?...
Ik heb dan ook nog het probleem, dat bij het starten, het groene lampje in de bedieningsknop van de mistlichten brandt. Dit groene lampje in deze bedieningsknop wil zeggen dat de voorlichten branden. En bijkomend is er ook, als ik de mistlichten voor, als ik deze aansteek, dat op mijn dashboard het blauwe lichtje begint te branden dat aangeeft dat de grootlichten aanstaan...?
Wat kan ik vervangen of waar moet ik naar kijken om dit probleem op te lossen? Relais? Met mijn achterlichten is er niets verkeerd..

alvast bedankt
Kristof
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 02:00 #1194404
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Massa
Controleer de massa aansluitingen eens.
Dit soort "combi" storingen hebben vaak als gezamelijke oorzaak massa-gebrek.
Dit soort "combi" storingen hebben vaak als gezamelijke oorzaak massa-gebrek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 20:04 #1194499
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vreemd!
Hallo Kristof
Heeft de auto dit al langer of pas sinds kort.
Het lijkt erop, alsof één van de koplampen en de mistlampen verkeerd aangesloten zijn. Misschien hebben ze die ene koplamp gebruikt, om de mistlampen aan te sluiten? Al is het er denk ik een met de nieuwe neus, daar zouden de mistlampen gewoon in moeten zitten en die zouden ook aangesloten moeten zijn.
Stadslicht en achterlicht zitten (altijd) op hetzelfde circuit en hebben met de rest van de verlichting (dimlicht, grootlicht) weinig te doen.
Groetjes
Mathy
Heeft de auto dit al langer of pas sinds kort.
Het lijkt erop, alsof één van de koplampen en de mistlampen verkeerd aangesloten zijn. Misschien hebben ze die ene koplamp gebruikt, om de mistlampen aan te sluiten? Al is het er denk ik een met de nieuwe neus, daar zouden de mistlampen gewoon in moeten zitten en die zouden ook aangesloten moeten zijn.
Stadslicht en achterlicht zitten (altijd) op hetzelfde circuit en hebben met de rest van de verlichting (dimlicht, grootlicht) weinig te doen.
Groetjes
Mathy
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2008 19:39 #1196212
door Kristof Boone
Beantwoord door Kristof Boone in topic probleem is opgelost
aan allen,
het probleem is opgelost. Heb bleek, dat de stekker wat losjes in de koplamp zat....., waardoor deze soms 'ns slecht contact gaf.....

kristof
het probleem is opgelost. Heb bleek, dat de stekker wat losjes in de koplamp zat....., waardoor deze soms 'ns slecht contact gaf.....

kristof
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2008 00:27 #1196580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het licht is terug.
Hoi Kristof
waren alle problemen maar zo eenvoudig doeltreffend en snel op te lossen.

peter
waren alle problemen maar zo eenvoudig doeltreffend en snel op te lossen.

peter
Moderators: Jerry Stam