brandstofmeter doet het niet, temperatuurmeter schommelt soms.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 21:10 #1064307 door V700 register
beste mensen, mijn volvo 740 automaat LPG 1989 wil niet op LPg starten. Maar aangezien de benzinemeter stil ligt en ook de temperatuurmeter vrij koud blijft en soms terugvalt op 0 moet ik waarschijnlijk eerst  dat oplossen voor het startprobleem kan worden beoordeeld. Want is dit misschien een massa kwestie? hebben jullie een idee? Zo ja waar kan die massa aansluiting zich dan bevinden?Trouwens, er zijn nog een paar dingen die het niet doen: kachelaanjager en wisser achterruit.Ik hoop dat  jullie een goede tip hebben. Alvast bedankt. Siebe

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 00:48 #1194310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook hier wappert alles...

tjitskea schreef : beste mensen, mijn volvo 740 automaat LPG 1989 wil niet op LPg starten. Maar aangezien de benzinemeter stil ligt en ook de temperatuurmeter vrij koud blijft en soms terugvalt op 0 moet ik waarschijnlijk eerst  dat oplossen voor het startprobleem kan worden beoordeeld. Want is dit misschien een massa kwestie? hebben jullie een idee? Zo ja waar kan die massa aansluiting zich dan bevinden?Trouwens, er zijn nog een paar dingen die het niet doen: kachelaanjager en wisser achterruit.Ik hoop dat  jullie een goede tip hebben. Alvast bedankt. Siebe

Ook hier wappert alles doorelkaar. Temperatuur en brandstof leiden hun eigen leven.Ik rij dan ook op de dagteller (voor 440km tanken omdat ik dat altijd haal bij 1 op 8 gemiddeld op LPG).
De kilometerteller had een vergelijkbare kwaal; deze wees soms 0 aan en soms de juiste snelheid. Dit is nu gelukkig klaar nadat ik de solderingen op de print in de VDO kilometerteller heb doorgesoldeerd.(meer info en foto's te vinden in topic: <a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=318358#318358 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=318358#318358 )
Bij mij is de brandstof- en temperatuurmeter één gehele unit, die achter met enkele pinnetjes verbonden zit met de flexibele print achterop de gehele teller-unit.De kans is groot dat het probleem ook in je meters zelf zit; ik zou proberen op de sloop een werkende unit te vinden. Dit kan echter lastig zijn omdat er nogal wat verschillende zijn.Ik heb al wat gesoldeerd op die print maar een groot deel zit onder een soort van lijm gespoten waardoor het niet goed meer te solderen is... Ik heb het maar gelaten voor wat het is...De temperatuurzender (onder je inlaatspruitstuk) kan echter ook defect zijn, of de draad is "verteerd" bij het blok.Één en ander (de sensor) is met een multimeter door te meten; met de zoekfunctie zou je daarover info moeten vinden op dit forum. Het staat geloof ik ook in de Haynes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 17:15 #1194360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofmeter
Ik hoop deze week mijn vervangende digitale brandstofmeters (LPG en Benz) in 1 raampke te kunnen plaatsen. Nu kijken of het niet de gever van de benzinetank is, anders hebben wij nog wat te knutselen, ik weet inmiddels wel wat

Peter van der Wal

LObbes

n.b. de digitale snelheidsmeter is bijna klaar... 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC