Zekering 25 erg warm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2008 21:21 #1064241
door V700 register
Zekering 25 erg warm is gemaakt door V700 register
Hoi,
Zekering nr. 25 in de 940 van mijn vader wordt heel erg warm. De zekering is er voor het 'dimlicht-overdag'-systeem (dimlicht gaat automatisch aan bij lopende motor). Het plastic van de zekeringhouder is zelfs al vervormd!! De zekering lijkt wel als weerstand te werken. Heb hem overigens nog niet vervangen door een ander exemplaar van 25A
Herkenbaar probleem voor iemand?
Gr.
Derk
Zekering nr. 25 in de 940 van mijn vader wordt heel erg warm. De zekering is er voor het 'dimlicht-overdag'-systeem (dimlicht gaat automatisch aan bij lopende motor). Het plastic van de zekeringhouder is zelfs al vervormd!! De zekering lijkt wel als weerstand te werken. Heb hem overigens nog niet vervangen door een ander exemplaar van 25A
Herkenbaar probleem voor iemand?
Gr.
Derk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2008 21:26 #1193799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonder.
Ik rij rond zonder, dus kan niet zeggen dat het normaal is.
Mijn lichtschakelaar staat gewoon aan (rechtsom dus) en dan gaat ie gelukkig ook gewoon uit als de motor af is.
Ik kan me wel voorstellen dat er andere lampjes in zouden zitten, dan in het boekje staat, namelijk 90/100 lampen.Die heb ik erin en het dimlicht/grootlicht relais, vindt dit nog maar nét leuk, maar ik kan me voorstellen dat 180 watt voor, plus 40 achter al aardig naar de 25 loopt, dus warm worden is dan niet zo vreemd.
Mijn lichtschakelaar staat gewoon aan (rechtsom dus) en dan gaat ie gelukkig ook gewoon uit als de motor af is.
Ik kan me wel voorstellen dat er andere lampjes in zouden zitten, dan in het boekje staat, namelijk 90/100 lampen.Die heb ik erin en het dimlicht/grootlicht relais, vindt dit nog maar nét leuk, maar ik kan me voorstellen dat 180 watt voor, plus 40 achter al aardig naar de 25 loopt, dus warm worden is dan niet zo vreemd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2008 21:35 #1193800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overgangsweerstand
Controleer of de zekering en/of de schuifjes er onder goed contact maken, als er overgangsweerstand ontstaat gaat het van kwaad tot erger, mogelijk met smeltende isolatie en evt brand tot gevolg. Het enige dat van een zekering warm mag (moet) worden is het draadbrugje bij te veel stroom, maar dan moet het ook meteen afgelopen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2008 13:15 #1193884
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwijderen
Natuurlijk mag de zekering niet heet worden, dus een hoge overgangsweerstand zou heel goed kunnen. In dit geval zou ik de zekering er gewoon uittrekken, dan kan er verder niets gebeuren. Met een gemonteerde zekering 25 werkt je lichtschakelaar namelijk niet meer en brandt dimlicht altijd, ook met de lichtschakelaar in stand "O". Zonder zekering is dimlicht uitgeschakeld in stand "O".
Zekering eruit, lichtschakelaar altijd op dimlicht laten staan (dimlicht gaat namelijk automatisch uit bij afschakelen van contact).
Rob
Zekering eruit, lichtschakelaar altijd op dimlicht laten staan (dimlicht gaat namelijk automatisch uit bij afschakelen van contact).
Rob
Moderators: Jerry Stam