Tellerunit Perikelen [Opgelost!]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals wellicht bekend is heb ik de 740 van Bodejodel gekocht. Deze heeft echter tellerproblemen. Het gaat om het volgende:
- Benzinemeter schommelt sterk
- Koelwatertemperatuurmeter is dood.
- Toerenteller doet het soms wel en soms niet, volstrekt willekeurig.
Ik zoek naar een oplossing hiervoor, maar zit met een aantal vragen;
a. Hoe weet ik zeker dat het aan de tellerunit ligt en niet bijv. aan de tankvlotter?
b. Weet iemand een adres waar ik een tellerunit vandaan kan halen?
Ik heb Rima gecontact hierover maar die vragen naar mijn idee de hoofdprijs. De lokale sloop heeft er helaas ook geen.
Alvast bedankt!
Mvg, Roderik
Update 23/02
Het probleem is opgelost! De teller die Strij003 is komen brengen vanochtend (waarvoor alsnog heel veel dank) werkt perfect, afgezien van de koelwatertemperatuur meter. De toerenteller en de benzinemeter werken gewoon weer. Nu alleen nog achterhalen waarom de koelwatertemperatuur meter niet werkt. Ik hoop dat het aan het stekkertje ligt, dus die ga ik ter zijner tijd nog een vervangen. Nog een voordeel, er is ineens bijna een ton minder mee gereden...
Nu alleen nog het versnellingsbak probleem oplossen (zie ander draadje in in Algemeen Techniek) en de auto is klaar!
Groet, Roderik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De totaal dode tempmeter in je dash, zou wel eens het contact op het blok kunnen zijn.
Onder cilinder 1-2 (vanaf het schutbord getelt, dus cilinder 3-4 vanaf de voorkant van de auto) zit een tempsensor in het blok, met een steker die samen voor de aanwijzing in de tellerunit zorgen.Als die los ligt, blijft het dus stil in de teller.
Brandstofmeter zou ik even niet weten, maar als je hem wilt omwisselen voor een andere, heb ik van een aantal Yazaki tellers de brandstofmeter nog wel liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik kan wel eens een keer vragen als ik weet wat voor een het precies is (jaar vd auto, fotootje....)
gegroet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mocht het een VDO zijn, die heb ik nog liggen. Inclusief buitentemperatuurmeter met sensor.
Stuur anders even een PB.
Ben, Lid 901.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De teller heeft een strookje voor de dagteller. Ter verduidelijking heb ik nog 4 foto's van de achterkant van de unit, die zal ik morgen even toevoegen. De check van de tempsensor zal ik dit weekend eens uitvoeren (als al niet gedaan is), ik had er inderdaad al over gelezen op het forum.
@Flip_21:
Als je zou kunnen informeren is dat natuurlijk erg fijn. Als je het adres/mailadres/www-adres/tel.nr hebt kan ik dat natuurlijk ook zelf doen!
Groet, Roderik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
zit er een sensor op de bak? en zo ja waar?
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt de tankmeter volgens mij controleren door in de stekkerplug die van de vlotter afkomt (bij mijn 940 zat ie achter het linker schutbord in de achterbak, niet te verwarren met een eventueel voorbedrade voorziening voor de electrische antenne) twee gaatjes met een draadje te verbinden. Welke 2 weet ik even niet, maar dat weet wel weer iemand anders hier hoop ik.
Slaat de meter uit dan is de registratie via vlotter waarschijnlijk overleden, slaat de meter niet uit dan is i.i.g. de meter overleden. (kan de vlotter natuurlijk ook nog steeds stuk zijn natuurlijk.
De vlotter vervangen bij een Sedan is een lastig klusje overigens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat valt toch best mee, bij een sedan? Volvo heeft een mooi luikje gemaakt, zodat je daar doorheen alle spul uit de tank, netjes kunt verwijderen en kunt nakijken of vervangen.achnaton schreef : De vlotter vervangen bij een Sedan is een lastig klusje overigens.
Mis gaat het natuurlijk wel, als er een 85 liter gastank bovenop ligt, wat bij velen het geval zal zijn. In dat geval is het inderdaad wél een lastig klusje, zelfs zo, dat ik zou overwegen van onderaf te werken, dus de benzinetank laten zakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat luikje is het probleem niet, als de slangenklemmen zijn verroest krijg je ze niet goed los en je kunt er niet lekker bij, dan moet die ring nog los getikt worden omdat ie het eerste stukkie niet lekker draaien wil. Het luikje is horizontaal geplaatst, echter de vlotter met alles erop en eraan staat in een hoek van 45 graden t.o.v. dat luikje en is bijna een halve meter lang en heeft de doorsnee van de maat van het luikje. Oncomfortabel geknield zittende/liggende in de koffer toch een listig klusje. Dan nog terugzetten en zorgen dat de rubberafdichting dicht zit.....Baseman schreef :
Dat valt toch best mee, bij een sedan? Volvo heeft een mooi luikje gemaakt, zodat je daar doorheen alle spul uit de tank, netjes kunt verwijderen en kunt nakijken of vervangen.achnaton schreef : De vlotter vervangen bij een Sedan is een lastig klusje overigens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.