AB op CV 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2008 18:25 #1063952 door V700 register
AB op CV 940 is gemaakt door V700 register
Goedenavond,
 vanmiddag enthousiast begonnen met de inbouw van een aftermarket afstandsbediening op de cv van mijn 940. Helaas een aftermarket extra motor gaat niet zonder slag of sloot passen.. daarom maar op zoek naar een 5 draads originele motor ter vervanging van de 3-draads die er nu inzit...
 Wie weet het onderdeelnummer van een org. Volvo 940 cv motor voor in de linkervoordeur met 5 draden??  Wat moet zoiets ongeveer kosten? Of heeft iemand deze liggen?
 Zijn er nog andere problemen te verwachten?
 Groeten,
Jasper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2008 19:12 #1191757 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 9126 456
Hallo Jasper
Het bestelnummer voor de 940-versie heb ik niet, maar die voor de 960 heeft "alleen maar" te korte draadjes.  En kost iets van 10 euro inclusief bij de dealer.  Bestelnummer: 9126 456
Groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 13:19 #1210945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstandbediende cv 940
hallo Mathy,
 thanx voor het onderdeelnummer.
kun je mij in Jip en Janneke taal uitleggen waarom ik er een diode bij moet doen voor de aansturing van de knipperlichten (elders gelezen op het forum,
en als je die achterwege laat, werkt het dan uberhaupt niet?
Gr. Jasper

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 14:16 #1210946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terugslagklep
Je aftermarket unit stuur vanuit één uitgang zowel de knipperlichten links als rechts aan. Zou je die uitgang met knipperlichten links en rechts verbinden dan knipperen alle lichten keurig. Ook als je met de handle aan de stuurkolom alleen links of alleen rechts aan wil geven. De diode werkt als een terugslagklep voor stroom, ze laten de stroom vanuit de unit wel naar alle knipperlichten door, maar niet van de knipperlichten links, via de unit naar de knipperlichten rechts (of omgekeerd). Er zijn mensen die het afraden knipperlichten aan te sluiten omdat onbevoegden die jouw sleutels bemachtigen er snel achter kunnen komen welke auto daarbij hoort (met ab de cv openen met knipperende lichten). Persoonlijk neem ik dat risio wel, vind de bevestiging dat de cv heeft begrepen dat de sloten open dan wel dicht moeten wel prettig. Ook al kun je het ook duidelijk horen als je naast de auto staat.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC