Cruise control 960 B204FT wel of niet voorbedraad?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2008 22:29 #1063896
door V700 register
Cruise control 960 B204FT wel of niet voorbedraad?! is gemaakt door V700 register
In de poging Cruise Control in de 960 te krijgen ben ik al een beetje aan het zoeken geweest in de auto.
Als ik onder de motorkap kijk zit er op de plek waar de CC-pomp moet komen een lege stekker die exact die van de pomp kan zijn. Ook in het B-foutcode kastje zit pool "2" gewoon bedraad. Dit zou er haast op duiden dat de auto voorbedraad is.
Maar onder het dashboard zie ik geen stekker voor de computer.... het is daar ook ERG druk! ABS-computer, TCU, EZK en nog veel meer draden...
Weet iemand dit? Is het mogelijk dit na te zoeken?
David
Als ik onder de motorkap kijk zit er op de plek waar de CC-pomp moet komen een lege stekker die exact die van de pomp kan zijn. Ook in het B-foutcode kastje zit pool "2" gewoon bedraad. Dit zou er haast op duiden dat de auto voorbedraad is.
Maar onder het dashboard zie ik geen stekker voor de computer.... het is daar ook ERG druk! ABS-computer, TCU, EZK en nog veel meer draden...
Weet iemand dit? Is het mogelijk dit na te zoeken?
David
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2008 23:48 #1191338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met zijn tweeen.
Laat je broer effe rommelen aan de gele draad die in het pigtail kastje zit.Deze draad loopt rechtstreeks naar de computer.
Overigens betwijfel ik of hij voorbedraad is, de cruisecontrol set is een volledig op zichzelf staand systeem, die alleen snelheidspuls, massa en pleus nodig heeft.
Draadje volgen bied uitsluitsel denk ik.
Overigens betwijfel ik of hij voorbedraad is, de cruisecontrol set is een volledig op zichzelf staand systeem, die alleen snelheidspuls, massa en pleus nodig heeft.
Draadje volgen bied uitsluitsel denk ik.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 10:54 #1191371
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voorbedraad
Waarschijnlijk is hij inderdaad deels voorbedraad. Maar, zoals een andere B204FT rijder al heeft uitgevonden: cruise control is op deze modellen niet van origine geleverd, dus het is wat lastig bij elkaar zoeken. Er is door die ander een aardige zoektocht ondernomen, uiteindelijk emt succes. Posts staan hier nog wel verspreid maar, nu de zoekfunctie even niet werkt, kan ik niet achterhalen hoe hij heet. Was het Carlo, Quattroman, oid?
Feitelijk heb je een soort hybride auto: deels zal de draadboom gelijk zijn aan een zescilinder 960, deels specifiek voor de viercilinder. Van een 1994 960 (B6304) kan ik je verzekeren dat deze voorbedraad is, bij een vroeger model ben ik niet helemaal zeker. Vanaf 1995 zit het CC systeem helemaal in de hoofddraadboom van de wagen verwerkt, en dit CC systeem is dan ook totaal niet uitwisselbaar met een vroeger type.

Feitelijk heb je een soort hybride auto: deels zal de draadboom gelijk zijn aan een zescilinder 960, deels specifiek voor de viercilinder. Van een 1994 960 (B6304) kan ik je verzekeren dat deze voorbedraad is, bij een vroeger model ben ik niet helemaal zeker. Vanaf 1995 zit het CC systeem helemaal in de hoofddraadboom van de wagen verwerkt, en dit CC systeem is dan ook totaal niet uitwisselbaar met een vroeger type.

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 21:01 #1191432
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Deels uniek, deels niet
Hallo David
Misschien heb je iets aan <a href="/node/12344" target="_blank">deze tabel</a>. Daarin kun je zien, dat de basisset (afhankelijk van model en modeljaar) niet uniek is voor de 960 met B204GT/FT, maar de installatieset (afhankelijk van de motor) wel.
Bas(eman) kan je vertellen wat er precies bij de basisset hoort en wat er in de installatieset zit. Zodra je dat weet, kan het niet moeilijk meer zijn om vast te stellen, wat er wel en niet voorbedraad is.
Groetjes
Mathy
Misschien heb je iets aan <a href="/node/12344" target="_blank">deze tabel</a>. Daarin kun je zien, dat de basisset (afhankelijk van model en modeljaar) niet uniek is voor de 960 met B204GT/FT, maar de installatieset (afhankelijk van de motor) wel.
Bas(eman) kan je vertellen wat er precies bij de basisset hoort en wat er in de installatieset zit. Zodra je dat weet, kan het niet moeilijk meer zijn om vast te stellen, wat er wel en niet voorbedraad is.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2008 00:01 #1191650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer informatie
Hier staat meer informatie:
<a href="/node/11941"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/11941

<a href="/node/11941"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/11941

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2008 12:01 #1191668
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inbouwinstructie
Hier staat de <a href="/node/12683" target="_blank">inbouwhandleiding</a>
Moderators: Jerry Stam