De 960-wagen staat voor de deur maar met electraproblematiek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2008 19:08 #1063636 door V700 register
Eindelijk is het dan zover. De wagen staat voor de deur maar wel met electraproblemen. De normale verlichting werkt niet bij lopende motor. Is de motor uit en draai ik de sleutel een slag dan werken de lampen wel maar zodra ik de motor start branden ze dus niet meer. De middelste stand werkt wel, de mistverlichting evenals het grootlicht werken ook.
Verder werkt ook niet voorzover ik kan nagaan bij een lopende motor:
Electr ramen/schuifdak/stoelverwarming/richtingaanwijzer.
Loopt de auto een tijdje dan krijgt alles weer de geest en werkt het allemaal weer. Zodra ik de auto weer start komt het zelfde probleem weer naar voren.
Belangrijk om te weten is, is dat de wagen vanaf augustus 2007 bijna volledig heeft stil gestaan en toch wel redelijk vochtig was van binnen.
Graag jullie heldere licht. Ik zal het boekje ook eens even nalopen op de zekeringen. Hopelijk ligt het daar aan.
Alvast bedankt maar weer!
Groeten Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2008 00:15 #1189748 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Contactslot
Hallo Rik,
Het zou kunnen dat je contactslot versleten is en niet meer goed terugspringt.
Probeer eens na het starten of je de sleutel een heeeel klein eindje terug kan duwen, richting stand I zal ik maar zeggen.
Bij mij was dat het euvel. Nieuw contactslot (met dezelfde sleutelcode) is bij Volvo te bestellen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2008 08:09 #1189754 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Dat was ook mijn eerste idee.
Als dit inderdaad het geval is, laat het dan zo snel mogelijk repareren, en wen je ondertussen aan ALTIJD dat tikje terug te geven. Het is namelijk niet denkbeeldig, dat door deze storing de startmotor blijft meelopen als de motor eenmaal draait. En dat kan leiden tot een verbrande startmotor (daar zijn niet veel kilometers voor nodig hoor) en in extreme gevallen zelfs tot motorbrand doordat die startmotor te heet wordt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2008 17:42 #1189890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En de prijs is
Bedankt heren. Hoe eenvoudig kan het zijn. Feit blijft wel dat er een nieuw slot in moet maar ik heb in ieder geval licht en kan ik weer richting aangeven.
Volvo vraag € 95 ex btw en ex inbouw van een uurtje.
Rik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC