Electrische stoel 960 werkt aan 1 kant niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2008 19:43 #1063573
door V700 register
Electrische stoel 960 werkt aan 1 kant niet. is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Wat kan het zijn als de electrische stoel (960/1996) niet goed naar voren komt. De linkerkant wil wel maar de rechterzijde wil niet mee, alsof je hem even moet duwen. Wat natuurlijk niet lukt. Wat kan dit zijn? De wagen heeft wel een aantal maanden stil gestaan dus kan het een vochtprobleem zijn?
Groeten Rik

Wat kan het zijn als de electrische stoel (960/1996) niet goed naar voren komt. De linkerkant wil wel maar de rechterzijde wil niet mee, alsof je hem even moet duwen. Wat natuurlijk niet lukt. Wat kan dit zijn? De wagen heeft wel een aantal maanden stil gestaan dus kan het een vochtprobleem zijn?
Groeten Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2008 23:08 #1189330
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic As en tandwiel
Hallo Rik
Volgens mij zit er maar één motor voor "naar voor en naar achter". Ik vermoed dat er een asje naar beide tandheugels loopt, met daarop een tandwieletje. Kijk een of dat asje goed draait en of het tandwiel mee draait met de as.
Groetjes
Mathy
Volgens mij zit er maar één motor voor "naar voor en naar achter". Ik vermoed dat er een asje naar beide tandheugels loopt, met daarop een tandwieletje. Kijk een of dat asje goed draait en of het tandwiel mee draait met de as.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2008 12:21 #1189355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic invetten ?
Gaat het zwaar omdat er geen glijmiddel meer op zit?
Even invetten zou kunnen helpen.
Even invetten zou kunnen helpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2008 17:02 #1189370
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja één motor met twee bowdenkabels aan de uiteinden.
Bij mijn laatste stoeloperatie (rail naar achter gezet) heb ik de boel eens goed bekeken.
Er zitten drie motoren op een rij op een subframe-pje
De achterste is in ieder geval voor de zitting hoogteverstelling.
Daar waren bij mij de kabeltjes afgeknapt.
De andere motoren hebben allemaal dikke buiten- en binnen-kabels naar de tandwielkasten.
Waarschijnlijk is er een tandwiel die niet meer zo vast aan de binnenkabel vastzit.
Die electrieke stoelen kunnen trouwens niet zo ver versteld worden als de handbediende.
Dat valt een beetje tegen.
Er zitten drie motoren op een rij op een subframe-pje
De achterste is in ieder geval voor de zitting hoogteverstelling.
Daar waren bij mij de kabeltjes afgeknapt.
De andere motoren hebben allemaal dikke buiten- en binnen-kabels naar de tandwielkasten.
Waarschijnlijk is er een tandwiel die niet meer zo vast aan de binnenkabel vastzit.
Die electrieke stoelen kunnen trouwens niet zo ver versteld worden als de handbediende.
Dat valt een beetje tegen.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 11:53 #1189429
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Te kort?
Of de springveerkabel voor de rechtse zijde is te kort geworden?
Bij 780'ers, maar ook bij de 850 van m'n zoon, al een paar keer tegengekomen dat na het vele gebruik deze korter worden.Oplossing is aan de 2 zijden een stukje koper electiciteitsdraad (1.5mm², 2.5 mm² is te dik dacht ik) van enkele mm in de busjes te steken. Hoelang deze stukjes moeten zijn kan je nagaan door te zien hoeveel speling er op het kabeltje zit en deze afstand te delen door 2.
Groeten.Hedwig
Bij 780'ers, maar ook bij de 850 van m'n zoon, al een paar keer tegengekomen dat na het vele gebruik deze korter worden.Oplossing is aan de 2 zijden een stukje koper electiciteitsdraad (1.5mm², 2.5 mm² is te dik dacht ik) van enkele mm in de busjes te steken. Hoelang deze stukjes moeten zijn kan je nagaan door te zien hoeveel speling er op het kabeltje zit en deze afstand te delen door 2.
Groeten.Hedwig
Moderators: Jerry Stam