centrale vergrendeling weigert of opent met vertraging van minuten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 21:11 #1063563
door V700 register
centrale vergrendeling weigert of opent met vertraging van minuten is gemaakt door V700 register
Hallo weer eens,
Ik rijd nu al weer een jaar met zeer veel plezier in mijn 945 2.0 GLE uit 1992. Alleen mijn centrale vergrendeling (met sleutel) werkt steeds trager. Bij het openen met de sleutel opent alleen de bestuurdersdeur en na eventjes gereden te hebben of na het indrukken van het knoppie van de bestuurdersdeur (niet direct maar na een paar minuten, direct doet het dan niet) springen de overige deuren open.
Vorig jaar is door de garage een nieuw motortje geplaatst maar het lijkt erop of deze het al weer gaat begeven. Om nu weer naar de garage te gaan is wat overdreven denk ik. Is het lastig om te checken of het motortje nog goed is en eventueel te vervangen? Of is de diagnose te voorbarig?
Alvast dank voor het reageren.
Dennis
Ik rijd nu al weer een jaar met zeer veel plezier in mijn 945 2.0 GLE uit 1992. Alleen mijn centrale vergrendeling (met sleutel) werkt steeds trager. Bij het openen met de sleutel opent alleen de bestuurdersdeur en na eventjes gereden te hebben of na het indrukken van het knoppie van de bestuurdersdeur (niet direct maar na een paar minuten, direct doet het dan niet) springen de overige deuren open.
Vorig jaar is door de garage een nieuw motortje geplaatst maar het lijkt erop of deze het al weer gaat begeven. Om nu weer naar de garage te gaan is wat overdreven denk ik. Is het lastig om te checken of het motortje nog goed is en eventueel te vervangen? Of is de diagnose te voorbarig?
Alvast dank voor het reageren.
Dennis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 23:58 #1189228
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klinkt bekend
Mijn 760 heeft iets dergelijks ook. Soms wil hij helemaal niet op slot, tenminste de overige portieren niet (bestuurdersdeur gaat met sleutel altijd natuurlijk). Soms hoor je de vergrendeling ook klkken als je in de auto zit.
Bij mij zit het in de kabelboom van het portier, lijkt het: als je wat rommelt met het deel dat je bij openstaand portier ziet, kan hij ineens op slot springen. Ik heb een vervangende kabelboom luiggen, maar moet die nog steeds monteren...
Je kan eens proberen, of ook bij jou rommelen aan de kabels iets teweeg brengt: in dat geval zal het waarschijnlijk in een draadbreukje zitten.
Bij mij zit het in de kabelboom van het portier, lijkt het: als je wat rommelt met het deel dat je bij openstaand portier ziet, kan hij ineens op slot springen. Ik heb een vervangende kabelboom luiggen, maar moet die nog steeds monteren...
Je kan eens proberen, of ook bij jou rommelen aan de kabels iets teweeg brengt: in dat geval zal het waarschijnlijk in een draadbreukje zitten.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2008 00:08 #1189230
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ringcontact
Of het ring-contact achter het bestuurders deur slot is aan vervanging toe....
Wordt niet meer goed meegenomen door de sleutel, of de koperbaantjes zij versleten.
Wordt niet meer goed meegenomen door de sleutel, of de koperbaantjes zij versleten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2008 15:02 #1189272
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zwart kastje
Beste Volvo vrienden,
Had ik pas ook bij mijn 740, gelukkig had iemand nog een sloper staan met het zwarte kastje (volgens mij niet het motortje maar eerder iets dat het contact overbrengt) dat stuk was. Uw verschijnselen lijken precies op wat mij overkwam dus volgens mij is het hetzelfde euvel.
Kom er maar in Vaassen, om mij aan te vullen met de exacte naam van het onderdeel.
Had ik pas ook bij mijn 740, gelukkig had iemand nog een sloper staan met het zwarte kastje (volgens mij niet het motortje maar eerder iets dat het contact overbrengt) dat stuk was. Uw verschijnselen lijken precies op wat mij overkwam dus volgens mij is het hetzelfde euvel.
Kom er maar in Vaassen, om mij aan te vullen met de exacte naam van het onderdeel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2008 12:19 #1189354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic regen
bdankt voor jullie reacties! Ik wilde dit weekend even gaan kijken naar de kabels en het kastje maar met dit weer moet het toch even wachten ben ik bang. Heb helaas geen garage tot mijn beschikking. ik hou jullie op de hoogte.
Moderators: Jerry Stam